3

INHOUDSOPGAVE 12 4 17 VAN DER VALK SHIPYARD uit Waalwijk voegt een nieuw model voor een nieuwe doelgroep toe aan het toch al rijke portfolio: de BeachClub. Over het interieur wordt nog nagedacht. Marketingmanager Yoeri Bijker: “Het mag geen ‘braaf’ schip worden.” Hans-Maarten Bais, mede-eigenaar van DIANA YACHT DESIGN uit Alkmaar, vertelt over de filosofie van het bureau, dat in ruim 47 jaar 66 superjachten ontwierp, die zijn gebouwd bij 22 werven. “Wij zijn in staat om met een technisch oog naar ontwerpen te kijken, dat is een voorsprong.” DOOMERNIK YACHTS in Zaltbommel bouwt Draken en Wally’s op ambachtelijke wijze. Werfeigenaar Joop Doomernik omschrijft zijn doelgroep: “De echte ‘yachtsman’ die uitstraling waardeert en tegelijkertijd fanatiek wedstrijdzeiler is.” Werf Oceanco uit Alblasserdam leverde vorige maand de 106 meter lange Black Pearl op, een technisch hoogstandje. Het schip is uitgerust met een DynaRig zeilsysteem, doorontwikkeld door Dykstra Naval Architects. Van buiten oogt het schip modern, maar het interieur is in Louis Seize-stijl! Lees verder op pagina 9. 3 9 Black Pearl met DynaRig 11 Pieter Timmers, Forward Management: IJdelheid, een kans voor de marketeer 23 Kort Nieuws 28 Colofon en Bedrijvenindex 29 Boekbespreking Yacht Design van Vripack Bedrijfspresentatie Klusmarine 31 ‘Droge’ HISWA trok meer bezoek 32 NJI Verenigingsnieuws: YBA maakt werk van leven lang leren Digitale checklist om ‘AVG-proof’ te worden 35 Nieuws van Nederlandse jachtwerven: D3Aak, Kuster, HISWA Amsterdam Boat Show: een sloepenmekka, Royal Huisman, Heesen, Oceanco, Sturiër, Waarschip, Daymate, Aira Boats, Steeler, Vanquish Jachtbouw Nederland 2 april 2018

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication