46

Contentmarketing door middel van kennispartnerschap De impact van een goed verhaal Contentmarketing is een vorm van marketing die al lang bestaat, maar die de afgelopen jaren een vlucht heeft genomen. De benadering is informerend of adviserend en minder gericht op verkoop. Het beweegt zich op het snijvlak van redactie en commercie. Als bedrijf bouwt u hiermee op een andere manier aan een relatie met uw doelgroep. Door het delen van kennis kweekt u vertrouwen en gezag. Het hoe en waarom van een product zijn vragen die door contentmarketing beantwoord worden. Traditionele marketing, gericht op sales en conversie, geeft vaak alleen een antwoord op ‘wat’. Door te vertellen waar uw onderneming voor staat en hoe u uw producten ontwikkelt, laat u zien waarin u onderscheidend bent ten opzichte van de concurrent. Om uw (potentiële) doelgroep te bereiken, kunt u content op verschillende manieren onder de aandacht brengen. Bijvoorbeeld via de bedrijfswebsite, nieuwsbrief of social media kanalen. Wilt u ook publiek bereiken buiten uw eigen netwerk? Dan biedt het kennispartnerschap van Agrio daar mogelijkheden voor. Contentmarketing biedt bedrijven en organisaties die over kennis en informatie beschikken de gelegenheid dit te delen met de sector. Breng uw product of dienst in de vorm van een kennispartnerartikel of -video onder de aandacht van de bezoekers. Binnen één of meerdere sectorwebsites wordt uw kennis op een onderscheidende manier gepresenteerd. De informatie van de kennispartners wordt prominent op de sectorwebsite en bijbehorende nieuwsbrief geplaatst. Elke partner heeft een eigen kennispartnersite, waar alle artikelen gebundeld worden en waar de bezoeker aanvullende bedrijfsinformatie vindt, zoals whitepapers. Agrio werkt inmiddels samen met bijna dertig kennispartners en ruim twintig merkpartners, die vanuit verschillende expertises hun kennis delen. Beschikt u ook over relevante informatie voor de sector? Ga dan naar www.agrio.nl/kennis-delen of neem contact op met uw media-adviseur of Agrio’s contentmarketeer voor advies op maat. 46

47 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication