16

CNV Info helpt Rare vragen bestaan niet Bij CNV Info kunnen alle CNV-leden onbeperkt terecht met alle vragen en problemen over werk, inkomen of lidmaatschap. ‘Koffi e? Eerst zorgen we ervoor dat de wachtrij weg is.’ Op het beeldscherm van Maaike Couwenberg staat een ANP-bericht over ontslagen bij Xenos. ‘Ik kijk vaak naar programma’s als Kassa of Radar om bij te houden wat er speelt’, zegt de mia (medewerker informatie en advies). ‘Of het nu gaat over pensioenen of vakantiedagen, onze leden kunnen daar vragen over stellen.’ Couwenberg is één van de dertig medewerkers die deze donderdagochtend met een headset op aan hun bureau zitten. Iedereen om haar heen is bijna continu in gesprek. Haar teamleider, Tineke Matulessy, had het eerder al gezegd: een medewerker van CNV Info krijgt vaak minstens tachtig telefoontjes per dag. Zo’n gesprek duurt gemiddeld een minuut of drie. Het is fantastisch werk, vindt Couwenberg. ‘Je bent op deze afdeling een wegwijzer voor alle CNVleden. Je zet ze op de goede route, zodat ze verder kunnen of geen vragen meer hebben.’ ‘Er hóéft geen probleem te zijn als je ons belt’ 16 VAKMENSEN NUMMER 1 I MAART 2016 FUSIE Betekent de fusie van Dienstenbond en Vakmensen dat de mia’s het antwoord vaker schuldig moeten blijven? ‘Absoluut niet’, zegt Matulessy. ‘Als er iets verandert, krijgen onze mensen Teamleider Tineke Matulessy van CNV Info bespreekt een vraag van een lid met Maaike Couwenberg meteen bijscholing van de betreffende bonden. Ook onderling houden we elkaar op de hoogte van veranderingen. En alle informatie, over ’cao’s bijvoorbeeld, staat in onze Kennisbank. Die kan iedereen op deze afdeling raadplegen.’ CNV Info werkt als ieder ander professioneel callcenter. Teamleider Matulessy: ‘Als je zin hebt in koffi e, moet je er eerst voor zorgen dat er niemand meer in de wacht staat. Dit is een service van de bond aan de leden, en alle leden zijn met al hun vragen bij ons welkom. Zelfs als je wilt weten waar Intratuin is, googelen we dat even voor je. Al is dat niet echt de bedoeling, natuurlijk. We zien direct bij welke bond iemand is aangesloten en of iemand lid is, maar zelfs niet-leden zullen we even helpen. Misschien wordt iemand later wel lid.’ BONKEN Dial met een smile, geeft de teamleider haar medewerkers mee. ‘De mensen die hier de telefoon

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication