0

“Bloemencorso Loenhout is voor ons een schot in de roos: tof, gezellig en fleurig. Het publiek bestaat uit families en kinderen wat perfect aansluit bij onze doelgroep. Wij sponsoren het dan ook met liefde (en ijs) om zo ons bedrijf op de kaart te zetten in de streek.” [Sofie Aertsen, Boerenijsje Loenhout] “Een aantal van onze werknemers neemt actief deel aan de Bloemencorso, een evenement dat alleen kan blijven voortbestaan door engagement en samenwerking. De excellentie zie je bij het uitrijden van de wagens. Laat dit nu net de waarden zijn die Vorsselmans NV hoog in het vaandel draagt.” SPONSORBROCHURE bloemencorso 2019 [Kristel Vorsselmans, Vorsselmans NV Loenhout] Bloemencorso K ONINKLIJKE LOENHOUT

VOORWOORD Het is niet vanzelfsprekend dat die kleine “boerengemeente” Loenhout al 68 jaar een corso doet uitrijden. Een corso die inmiddels is uitgegroeid tot de grootste van België en op enkele na, de grootste van Europa. Jaarlijks worden meer dan vier miljoen bloemen verwerkt in fabelachtige praalwagens, die tot 9 meter hoog en 15 meter lang zijn! Voor de organisatie van dit schitterende evenement durven wij op uw steun te rekenen. U sponsort daarmee een evenement dat ver over de gemeentegrenzen een positieve uitstraling geniet. U verbindt uw onderneming aan een evenement dat bol staat van eerlijk en passioneel engagement, dat overloopt van creativiteit en vindingrijkheid, en dat baadt in een sfeer van positieve energie. Dat komt uw zaak alleen maar ten goede. In deze brochure bieden wij u tal van mogelijkheden om uw firma, medewerkers en klanten te laten delen in en genieten van de aandacht en uitstraling van de Koninklijke Bloemencorso Loenhout. Corsovirus De Koninklijke Bloemencorso in Loenhout onstond in 1952. Na de officiële opening van de vernieuwde weg van Brecht naar Loenhout, trok een stoet met de burgemeester en gemeenteraadsleden samen met enkele muziekskorpsen en vooral 18 kleurrijke bloemenwagens naar de dorpskern van Loenhout. Vanaf toen is de karakteristieke optocht een jaarlijkse traditie geworden. Hoe de corso is blijven voortbestaan? Het onhoudbare enthousiasme van de vrijwilligers werkt als een virus en slaat over op andere mensen. Eenmaal je ervan geproefd hebt, laat het je niet meer los. Iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen: de mooiste bloemenwagen laten zien aan het publiek, samen veel plezier maken én de beker van de hoofdprijs in ontvangst mogen nemen voor de eretribune. Na het 50-jarig onafgebroken bestaan in 2002 werd de corso beloond met de eervolle titel van ‘Koninklijke Loenhoutse Bloemencorso ‘. In 2013 werd de jaarlijkse stoet tevens erkend als immaterieel erfgoed. UW bedrijf en DE bloemencorso Ieder jaar trekt Bloemencorso Loenhout duizenden bezoekers aan. Met meer dan 10.000 bezoekers van buiten Loenhout én de inwoners van Loenhout zelf, bieden wij onze sponsoren een ideaal platform om bekendheid te verwerven bij al deze potentiële klanten. Ons evenement kan bovendien jaarlijks rekenen op een groeiend aantal bezoekers. In 2015 werd onderzoek gedaan naar het bezoekersprofiel van Bloemencorso Loenhout. Bijna 300 mensen beantwoordden enkele eenvoudige vragen over hun herkomst, hun relatie tot de corso, hun leeftijd, etc. Hiernaast vindt u de belangrijkste resultaten schematisch samengevat.

Het profiel van onze bezoekers Leeftijdsverdeling 81% van de bezoekers is tussen de 15 en 64 jaar oud, 4% is jonger dan 15 jaar en 15% is ouder dan 64 jaar. 5% 10% 15% 20% 25% 30% <15j 15-29 30-39 40-49 50-64 >65j Reden bezoek De voornaamste bezoekreden is de ‘gezelligheid en ambiance’ van de Bloemencorso. Sfeer is dus verzekerd! gezelligheid/ ambiance door familie of vrienden houdt van bloemen naar buiten nieuwsgierig flyer gratis tickets 10% 20% Herhalingsbezoek Dat onze jaarlijkse bloemencorso in de smaak valt is dus wel zeker. 2/3 van de bezoekers kwam al voor een 2de keer terug. 1 tot 2 keer 3 tot 6 keer 7 tot 9 keer 10 tot 15 keer > 15 keer 10% 20% 30% 40% Zo’n 95% van de bezoekers is afkomstig uit de provincie Antwerpen. De meesten komen uit omliggende gemeentes zoals Brecht, Wuustwezel, Hoogstraten en Sint-Lenaarts. 30% 40% 95% 5% Bloemencorso Loenhout valt even goed in de smaak bij mannen (48%) als vrouwen (52%). 52% 48%

promotiemogelijkheden Advertentie in corsogids 1. WAT 1/16 pagina 1/8 pagina staand 1/8 pagina liggend 1/4 pagina staand 1/4 pagina liggend 1/2 pagina staand 1/2 pagina liggend 1/2 pagina naast uitslagblad 1/2 pagina binnenzijde achterkant 1/2 pagina panorama 1/1 pagina binnenin 1/1 pagina binnenzijde omslag voorzijde 1/1 pagina achterzijde 1/1 pagina naast uitslagblad 2/1 pagina (spread) De corsogids wordt op corsozondag gratis uitgedeeld aan alle ingangen en ligt klaar voor de bezoekers aan de diverse tribunes. Op maandag ontvangen alle bezoekers van de tentoonstelling van de corsowagens ook een exemplaar. In de weken voor de corso wordt het boekje huis aan huis bedeeld in de hele Noorderkempen. Tijdens het bekijken van de praktische informatie zal de aandacht van de toeschouwer ook naar uw advertentie gaan. Oplage: 50.000 stuks. FORMAAT 82 x 25 mm 82 x 54 mm 168 x 25 mm 82 x 112 mm 168 x 54 mm 82 x 228 mm 168 x 112 mm 168 x 112 mm 168 x 112 mm 363 x 112 mm 168 x 228 mm 168 x 228 mm 168 x 228 mm 168 x 228 mm 363 x 228 mm PRIJS €70 excl. BTW €140 excl. BTW €140 excl. BTW €200 excl. BTW €200 excl. BTW €350 excl. BTW €350 excl. BTW €400 excl. BTW €400 excl.BTW €600 excl. BTW €600 excl. BTW €625 excl. BTW €725 excl. BTW €725 excl. BTW €1.000 excl. BTW INCLUSIEF 2 inkomtickets 2 inkomtickets 2 inkomtickets 4 inkomtickets 4 inkomtickets 4 inkomtickets 4 inkomtickets 4 inkomtickets 4 inkomtickets 2 VIP- en 4 inkomtickets 2 VIP- en 4 inkomtickets 2 VIP- en 4 inkomtickets 2 VIP- en 4 inkomtickets 2 VIP- en 4 inkomtickets 2 VIP- en 4 inkomtickets 2. 3. Logo op LED-scherm langs parcours Om het publiek de kans te geven de prijsuitreiking van dichtbij mee te maken plaatsen wij LED-schermen van 6m² op diverse locaties langs het parcours (scherm gemonteerd op een aanhangwagen). De schermen worden geplaatst op een drukke locatie met catering, drankstand, muziek en kinderanimatie. Logo-projectie op LED-scherm voor en na livestream bloemenstoet €100 excl. BTW Logo-projectie in tent U kunt ook uw logo laten projecteren op 2 grote schermen naast het DJ-podium in de tent. Logo-projectie in feesttent Dubbele frequentie en zichtbaarheid logo-projectie in feesttent €80 excl. BTW €150 excl. BTW 2 inkomtickets 4 inkomtickets

4. 5. 6. 7. 8. 9. A2 affiche In talloze zaken en op openbare locaties in de hele Noorderkempen wordt onze full colour A2-affiche opgehangen. Adverteren kan onderaan de affiche. Banner onderaan €1.000 excl. BTW 6 inkomtickets + 4 VIP-tickets Spandoeken langs parcours Voor een professionele en uniforme uitstraling langs het parcours wordt op de A-locatie uw spandoek door ons opgemaakt. U hoeft ons alleen uw bedrijfslogo te bezorgen en wij doen de rest. Het formaat van een dranghekbanner is 2200 x 750 mm. 1x spandoek langs het parcours op A-locatie 2x spandoek langs het parcours op A-locatie 3x spandoek langs het parcours op A-locatie 4x spandoek langs het parcours op A-locatie 1x eigen spandoek langs het parcours op overige locaties 2x eigen spandoek langs het parcours op overige locaties 3x eigen spandoek langs het parcours op overige locaties 4x eigen spandoek langs het parcours op overige locaties Corso-brochure Vanaf begin mei wordt deze brochure verspreid in horecazaken, bij toeristische diensten en VVV’s en in tal van lokale handelszaken. Ook onze vrijwilligers verspreiden de brochure zoveel mogelijk. Oplage: 15.000 stuks. Cover achterzijde (volledige pagina) Digitale mogelijkheden Enkele weken voor de bloemencorso wordt onze website bloemencorsoloenhout.be intensief bezocht. Adverteren is hier ook een mogelijkheid. Op deze website wordt ruimte gereserveerd voor uw advertentie. Ook is het mogelijk om te adverteren op onze Facebookpagina. Logo vermelding Button Facebookpagina 728 x 90 pixel 205 x 100 pixel 25 woorden + foto €100/jaar €20/maand €30/geplaatst bericht €1.600 excl. BTW 8 september www.bloemencorsoloenhout.be Inclusief 6 inkomtickets + 4 VIP-tickets €150 excl. BTW €200 excl. BTW €350 excl. BTW €400 excl. BTW €50 excl. BTW €75 excl. BTW €100 excl. BTW €125 excl. BTW Inclusief 2 inkomtickets + 2 tribunetickets Inclusief 2 inkomtickets + 2 tribunetickets Inclusief 4 inkomtickets + 4 tribunetickets Inclusief 4 inkomtickets + 4 tribunetickets Inclusief 2 inkomtickets Inclusief 2 inkomtickets Inclusief 4 inkomtickets Inclusief 4 inkomtickets Tickets Doe uzelf, uw medewerkers, familie of klanten tickets cadeau voor de grootste corso van België! Bepaal zelf uw aankoopbedrag en trakteer uw genodigden op een heerlijke daguitstap. De kaarten bieden toegang tot het volledige parcour. Kinderen onder de twaalf jaar mogen gratis binnen. Corso kijken vanuit VIP-tent Vanuit de VIP-tent hebben u en uw genodigden een goed zicht op de passerende stoet bloemenwagens. Via een groot LED-scherm volgt u live het verslag van de presentatoren én de prijsuitreiking van de tweede doortocht. Tijdens dit alles geniet u doorlopend van warme en koude versnapperingen en drank. De VIPtent is stijlvol ingericht om u en uw gasten geheel in de bloemensfeer te ontvangen. Fooddtrucks & feest TOEGANKELIjk praktische info KIDS

win win situatie Naast de vaste sponsorpakketten bieden wij ook andere mogelijkheden om uw bedrijf in de kijker te zetten of uw klanten/relaties in de watten te leggen tijdens de Bloemencorso Loenhout. Neem gerust contact op met ons om sponsoring op maat van uw bedrijf uit te werken. meer informatie Voor meer informatie over de sponsormogelijkheden kunt u contact opnemen met het bestuur van de Bloemencorso Loenhout. Op onze website is meer informatie te vinden over het programma van de Bloemencorso, de deelnemende buurtschappen en de organisatie. Ook kunt u hier foto- en videomateriaal bekijken om een goed beeld van de Koninklijke Bloemencorso Loenhout te krijgen. E sponsoring@bloemencorsoloenhout.be www.bloemencorsoloenhout.be Bloemencorso Loenhout VZW info@bloemencorsoloenhout.be www.bloemencorsoloenhout.be BTW–nummer: 661919981

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
Home


You need flash player to view this online publication