11

Ons onderwijs Tal van mogelijkheden Bij ons begint Loopbaanoriëntatie- en begeleiding (LOB) in de onderbouw. Aan de hand van opdrachten denken leerlingen na over hun kwaliteiten en hun interesses en voeren een loopbaangesprek met de mentor. We werken met een brede onderbouw. Dit houdt in dat leerlingen in de onderbouw ongeveer 15 uur praktijklessen per week krijgen naast de ‘gewone’ vakken, zoals Nederlands, Engels, Rekenen, Duits, Natuurscheikunde, etc. Door dit brede aanbod kan een leerling eerst ‘proeven’ van alle vakken. Onze leerlingen hoeven dus nog niet direct in de brugklas een profi el te kiezen. Pas aan het eind van de tweede klas kiest elke leerling uit één van de onderstaande profi elen: • Economie & Ondernemen • Horeca, Bakkerij & Recreatie • Bouwen, Wonen & Interieur • Produceren, Installeren & Energie (met keuzemodule Mobiliteit & Transport) • Media, Vormgeving en ict (op vmbo-basis en -kader niveau) • Zorg & Welzijn Kerndocenten Onze leerlingen krijgen les van een zo klein mogelijk team van docenten. Deze docenten hebben elke week overleg, waardoor de leerling goed in beeld is en blijft. We vinden een goede band tussen de docent en de leerlingen belangrijk. Om die redenen kiezen wij voor kerndocenten. Een kerndocent geeft 10 tot 15 uur les in de week aan dezelfde klas. Tijdens deze lessen worden verschillende vakken gegeven. Op weg naar het mbo moeten leerlingen keuzes maken. Daarom houdt elke leerling een portfolio bij, waarin hij of zij refl ecteert op zijn of haar ontwikkelingen op het gebied van kennis en vaardigheden. De mentor, de decaan en het team van vakdocenten begeleiden de leerling om juiste keuzes te maken. Maar ook stages helpen de leerling om goed te kiezen. 11

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication