9

ONZE WINKEL “De kunst is out of the box te denken en klanten te verrassen met nét iets anders dan ze verwachten” v.l.n.r. Wilma, Henri, Jeanette en Marly anders dan ze verwachten. Dat zijn de leuke momenten.” Volop keuze Waar de klanten van de eerste generatie het qua assortiment moesten doen met enkele colliers of kant-en-klare gouden en zilveren sets van ring, armband en oorbellen, kan men tegenwoordig zijn hart ophalen in de juwelierszaak aan de Grotestraat. Marly: “De stijl is veel persoonlijker geworden en er kan ook van alles gecombineerd worden. Dat zie je terug in de trend van nu: layering. Veel fijne kettinkjes over elkaar van zilver of geelgoud.” Ook de collectie trouwringen is een stuk uitgebreider dan vroeger. “Er is keuze uit ruim 300 verschillende modellen”, geeft Marly aan. “Van breed tot smal, van effen tot bewerkt en ga zo maar door. Daar moeten klanten echt even goed de tijd voor nemen.” Naast het brede aanbod van horloges en sieraden is het ook mogelijk een speciale cadeaumunt te kopen, die de ontvanger in de winkel kan komen inwisselen. “We verkopen de penningen in een mooi doosje, die je iemand cadeau kunt doen. Diegene komt hier dan gezellig iets uitzoeken. Dat is echt een feestje!” Horlogemaker Frans Wie kan getuigen van ten minste de helft van de honderdjarige historie van Juwelier Henri Camps is horlogemaker Frans. In 1969 begon hij als zestienjarige jongen in de werkplaats met de reparatie van horloges en het op maat maken van sieraden. “Met Frans hebben we altijd onze eigen vakman in huis”, vertelt Marly. “Een man met gouden handen, zeggen we hier vaak. Afgelopen augustus was hij 50 jaar bij ons in dienst en volgend jaar stopt hij helaas. We gaan hem erg missen!” Henri haakt hierop in: “Er zijn nog maar weinig echt goede horlogemakers tegenwoordig. Wanneer Frans volgend jaar stopt, is een nieuwe horlogemaker bij ons van harte welkom!” Toekomst Ondanks het wegvallen van steeds meer winkels uit het straatbeeld zien Henri en Marly Camps de toekomst positief in. “We hopen over tien of vijftien jaar nog steeds een fijn klantenbestand te hebben. Het leukste is toch echt het contact met de mensen. Er is altijd een bijzonder soort vertrouwen. En verder blijven we gewoon doen waar we goed in zijn. Dat wordt gewaardeerd. Service en vriendelijkheid kosten niks, toch? Mensen blij maken met iets moois, dat is waar het om gaat.” 9

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication