31

Opvallend is dat respondenten bij alle diensten aangeven dat hier behoefte aan is. Diensten waar met name behoefte aan is, zijn best practices, maatregelen tegen agressie en geweld en informatie over een veilige werksfeer (intimidatie) en tips en tools om aan de slag te gaan met agressie en geweld, informatie over wetgeving, kennisuitwisseling met andere medezeggenschapsraden en auditing en evaluatie van hun eigen beleid. Naast de dertien mogelijkheden van ondersteuning is de respondenten ook gevraagd of zij nog op andere manieren ondersteund kunnen worden. Een aantal respondenten geeft aan dat zij behoefte hebben aan richtlijnen en regelgeving. De respondenten is daarna gevraagd in welke vorm zij ondersteuning willen ontvangen. Figuur 25 Vorm van gewenste ondersteuning Via een bezoek van een deskundige op een OR-vergadering Via deelname aan een workshop/eendaagse training Door informatie te ontvangen Overheid- of semi-overheidssector 50,0% Via een informatiepunt (telefonisch of per email) Via een netwerkbijeenkomst Via deelname aan een meerdaagse training Anders, namelijk ... Geen voorkeur 22,1% 26,6% 27,0% 14,3% 8,2% 23,8% 7,4% 77,9% 73,4% 73,0% 85,7% 91,8% 76,2% 92,6% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Ja Nee 50,0% 29

32 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication