19

16. PERSONEELSBELEID In een voortdurend evoluerende samenleving en er meer en meer taken worden opgelegd aan een gemeentebestuur, moeten we streven naar een kwalitatief personeelsbestand. Het gemeente- en het OCMW bestuur wenst een goede werkgever te zijn. Door een permanente en doorgedreven vorming van het personeel streven we naar een goede dienstverlening. De leidinggevenden moeten de nodige steun krijgen van het bestuur om het team van medewerkers optimaal te laten functioneren. Er moet een open gesprekscultuur zijn tussen de medewerkers en hun werkgever. Het verhoogt de motivering en het gevoel van erkend en gewaardeerd te zijn. De afspraken die opgenomen zijn in de rechtspositieregeling van het personeel moeten correct nageleefd worden door beide groepen. Activiteiten voor en door medewerkers te organiseren verhoogt de teamgeest. Door tevreden en gewaardeerde medewerkers verhogen de klantvriendelijkheid en de dienstverlening naar de burgers van de gemeente. COLOFON Dit is een uitgave van CD&V-Ranst. Niets mag zonder voorafgaandelijke toestemming worden gekopieerd, vermenigvuldigd of geciteerd. Verantwoordelijke uitgever. Hugo Prims, voorzitter. Schransken 10 2520 Oelegem 19

Online Touch Home


You need flash player to view this online publication