49

CD&V TIELT DUIDT OP HET BELANG VAN DE WIJKDIENSTEN EN VOORAL HET CONTACT VAN DE WIJKAGENTEN MET HUN BUURT. OM KLEINE OVERLASTFENOMENEN EFFICIËNT TE BESTRIJDEN, DIENT DE STAD HET SYSTEEM VAN GEMEENTELIJKE ADMINISTRATIEVE SANCTIES UIT TE WERKEN. DE INVESTERINGEN IN DE BRANDWEERKORPSEN DIENEN BINNEN DE NIEUWE BRANDWEERZONE VERDER AANGEHOUDEN TE WORDEN, ONDER MEER DOOR DE REALISATIE VAN EEN NIEUWE BRANDWEERKAZERNE. ICT Het is niet evident om in een verkiezingsprogramma voor zes jaar concrete zaken voorop te stellen met betrekking tot de informatie en de digitale communicatie. Het spreekt voor zich dat een lokaal bestuur de tendensen ter zake dient te volgen en vooral naar haar contacten met de bewoners maximaal van de nieuwe technologieën dient gebruik te maken. Het is noodzakelijk dat hierin verder wordt geïnvesteerd. Anderzijds mag niet worden vergeten dat nog steeds heel wat mensen niet beschikken over een computer of internet en dat voor deze personen de “klassieke middelen” moeten worden gebruikt. Enkele elementen waaraan tijdens de komende legislatuur dient verder gewerkt te worden: • verder interactief maken van de website van de stad, zoals bijv. het digitaliseren van aanvraagformulieren zodat deze online kunnen ingevuld en verstuurd worden; • online bestellen en betalen van tickets voor het Cultuurcentrum Gildhof; • online bestellen en betalen van materiaal van de uitleendienst zowel van de jeugddienst als van de technische dienst. CD&V TIELT WENST DE WEBSITE VAN DE STAD VERDER INTERACTIEF TE MAKEN ZODAT WE OOK AANVRAAGFORMULIEREN ONLINE KUNNEN INVULLEN. TICKETS VOOR HET CC GILDHOF EN MATERIAAL VAN DE UITLEENDIENST DIENEN ONLINE BESTELD TE KUNNEN WORDEN. 49

50 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication