Digital Art Lab 2017 was een mooi, maar ook een spannend jaar voor het Digital Art Lab (Lab). Tijdens de verbouwing van het pand werd het Lab tijdelijk gehuisvest in een kleinere ruimte op de eerste etage. Hierdoor konden activiteiten in een andere vorm, vaak kleiner van opzet, gecontinueerd worden. Daardoor is het aantal deelnemers aan activiteiten van het Lab gedaald ten opzichte van vorig jaar. Ons doel was om – ondanks de suboptimale situatie – de labcommunity betrokken te houden. Gebleken is dat de vaste groep jongeren, de zogenoemde Labfreaks, in 2017 zelfs veel vaker is gekomen en dat de betrokkenheid onverminderd groot is gebleven, waarmee deze doelstelling dus ruimschoots is gehaald. Maar wat zijn wij trots op onze nieuwe ruimte in het hart van de CKC Lounge, na de verbouwing! Het nieuwe Lab is klaar voor de komende jaren: het is volwassen geworden en de Labfreaks zijn afgelopen jaren gegroeid en hebben zich ontwikkeld. Letterlijk zijn ze van tieners, twintigers geworden en een aantal van hen draait nu zelfstandig projecten. Daarnaast is de labcommunity gegroeid op het gebied van kennis en expertise. CKC & partners kan als netwerk echt bouwen op deze community als het gaat om het ontwikkelen van innovatieve ideeën. Deelnemers Digital Art Lab JAAR 2017 BIJNA 450 DEELNEMERS x10 11