Kant-en-Klaar en evenementen Binnen het programma Kant-en-Klaar realiseerden wij weer workshops en projecten op de scholen en voor de Brede School binnen Zoetermeer. Scholenprogramma Klassiek op het Water Daarnaast organiseerden wij in samenwerking met Floravontuur Promotie Zoetermeer opnieuw een mooi programma voor de basisscholen met workshops en voorstellingen tijdens het jaarlijkse festival Klassiek op het water. WISKIDS Verder organiseerden wij de interactieve wiskundetentoonstelling WISKIDS. Door deze tentoonstelling konden Zoetermeerders wiskundige verschijnselen ervaren die aan de basis liggen van veel aspecten van kunst & cultuur, wetenschap en techniek. In vijf weken ontvingen wij hiervoor bijna 3100 bezoekers, waarvan een groot deel bestond uit leerlingen van maar liefst 35 Zoetermeerse basisscholen. Deze tentoonstelling werd beoordeeld met gemiddeld een 8,6! Deelnemers Evenementen workshops op de scholen Loser4all Verder speelden wij onder de naam Loser4all in samenwerking met stichting Theaterhart 52 extra voorstellingen over pesten voor de groepen 7 in schoolseizoen 2017-2018. Direct na de voorstelling kregen leerlingen de kans hun ervaringen met pesten te delen; zo werd dit onderwerp op een goede manier bespreekbaar gemaakt in de klas. BIJNA 9.000 BASISSCHOOLLEERLINGEN 16 Met deze programma’s hebben wij bijna negenduizend kinderen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met kunst & cultuur; een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.