Podium en presentatie Voorbeelden Presenteren is een heel belangrijk aspect van de kunsten. Daarom zoeken, organiseren en faciliteren wij zo veel mogelijk podium- en expositiekansen voor cursisten. In 2017 exposeerden cursisten op verschillende locaties in Zoetermeer, waaronder de bestuursvleugel van het Stadhuis en het Langeland ziekenhuis, en natuurlijk in het CKC-gebouw zelf. Daarnaast traden cursisten bijna wekelijks op door heel Zoetermeer. Nieuw in 2017 was het project CKC Klein Klassiek: huiskamerconcerten van kleine ensembles in woonzorgvoorzieningen voor ouderen. Daarnaast is CKC & partners in 2017 gevraagd om het openluchtpodium Park Palenstein te beheren en programmeren. Het moet een ontmoetingsplek worden voor omwonenden, bezoekers en cursisten van CKC & partners. In samenwerking met onze partner Storytellers is in de zomer van 2017 een succesvolle pilot gedraaid met de musicalproductie ‘The last five years’. van mooie, grote podia waren: CKC Talent Stage Zoetermeers Blues festival Bandnights in JJ Music House Klassiek op het Water op de Markt Battle of Nieuwjaarsvoorstelling gemeente Koningsdag openluchtpodium Park Palenstein Zoetermeer in Stadstheater the Bands op de Markt. Klanten geven ons gemiddeld een 7,8 Samenspel: orkesten en ensembles Samen musiceren is niet alleen ontzettend leuk en leerzaam, het geeft ook inspiratie en energie. In 2017 mochten wij veertien nieuwe amateurgroepen verwelkomen waaronder The Swinging Company. In totaal waren er in 2017 bijna duizend deelnemers meer bezig met samenspel dan in 2016. Veel van deze groepen konden wij gelukkig huisvesten in de (extra) ruimtes die de verbouwing van ons gebouw heeft opgeleverd. Een belangrijke aanwinst voor CKC & partners. Om de tevredenheid van onze klanten te meten en de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren, hebben wij een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder alle deelnemers/cursisten van het vrijetijdsprogramma. Klanten geven ons gemiddeld een 7,8. Een mooi resultaat waar we blij mee zijn, maar er zijn ook verbeterpunten waar we mee aan de slag zijn gegaan. Bekijk de resultaten van het onderzoek op onze website www.ckc-zoetermeer.nl 7 7, 8