31

31 Werk en inkomen ROAD TRANSPORT MANAGER WORSTELT MET GROOT DILEMMA RONALD MENNINGS MAAKT EIGEN BAKFIETS DUIVEN: In Carnavalskringen is hij een zeer gerespecteerde feestvarken: RONALD MENNINGS. Met zijn imposante lichaam is hij een graag geziene gast bij alle Carnavalsfestiviteiten. Maar daar schuilt ook meteen het grote probleem van deze flierefluiter: Als internationaal chauffeur bij transportbedrijf TNT moet hij terdege rekening houden met alcoholgebruik, want hij moet op aswoensdag weer gewoon aan de bak om zijn kilometers te maken. “Het lukte mij nog net om de Raozende Maondag en de Dolle Dinsdag vrij te krijgen, maar helaas, op Katerige Woensdag moet dit mannetje gewoon weer op het werk verschijnen”., aldus Ronald. En de hoeveelheden alcohol die hij verorbert, zitten nog zeker een paar dagen in zijn bloed. Dat bracht Ronald op een bijzonder idee. Ronald die op zijn Linkedin profiel bekend is als Internationaal Road Transport Manager (IRTM), bedacht iets nieuws om toch ‘gewoon’ carnaval te kunnen vieren. Zo hoeft hij geen dag over te slaan. Het motto van Ronald is namelijk: een dag niet gefeest is een dag niet geleefd! Maar hij kent zijn verantwoordelijkheden. Achter het stuur van een grote vrachtwagen kruipen zou onverantwoord zijn na 3 dagen vol carnaval vieren. Het kwam dan ook goed uit dat Ronald veel handige dingen heeft geleerd in de Technische Commissie van de Geinsköp. Hij besloot dan ook met hulp van zijn vriend PETER SCHOLTEN een bakfiets in elkaar te flansen. Hierdoor zou hij op Aswoensdag weer ‘gewoon’ voor TNT als chauffeur aan het werk kunnen gaan. Peter over zijn samenwerking met Ronald: “zonder mijn leiding komt er niet veel uit zijn hand, maar hij luistert wel”. De bakfiets werd gebouwd en keurig in de verf gezet, waardoor Ronald nu toch zijn werkzaamheden voor TNT kan voortzetten. Om niet in de lagere pikorde te vallen van National Road Transport Manager, ook wel ‘chauffeur binnenland’ genoemd, heeft Ronald de route Elten – Duiven toebedeeld gekregen. Van TNT heeft hij toestemming gekregen om zijn Linkedin-profiel in stand te laten. RONALD MENINGS mag vanwege zijn bakfiets die speciaal ontworpen is voor de Aswoensdag gewoon de route Elten – Duiven rijden als Internationaal Road Transport Manager (IRTM) NIEUW IN DIEDELDAM ‘TIK TAK TOEK’ ONDERNEMER HUURT RABOBANKKANTOOR DIEDELDAM: Belangrijk vastgoednieuws: een startende Didamse ondernemer huurt het al lang leegstaande kantoorpand van de Rabobank aan de Wilhelminastraat, dat daarmee eindelijk een bestemming krijgt. Die koper gaat voortvarend werk. Het betreft hier JEROEN BUITING, een 32 jarige Didammer, die een carrière switch heeft gemaakt: van loondienst naar eigen baas. Jeroen, beter bekend TOEK (vernoemd naar de buurtvereniging te als van zijn oudershuis in de Berkenhof), is een ervaren klusjesman. Met een achtergrond als timmerman, elektriciën, zonnepanelen installateur en skileraar, bereikt Jeroen een grote doelgroep. JEROEN BUITING van het bedrijf TIK TAK TOEK is van alle markten thuis, ook voor kippenvangen draait hij zijn hand niet om. Hij gaat er daardoor vanuit dat zijn onderneming enorm zal floreren. Een rookmelder monteren, viltjes onder meubels bevestigen of een schilderij ophangen. Geen klus is Jeroen te klein. “Zelfs het opruimen van een schuur of het harken van de tuin zijn klusjes ik met beide handen aangrijp. Ik werk niet alleen overdag, maar ’s nachts ga ik ook weleens kippen vangen.” Jeroen heeft de steun van zijn vader SJAAK BUITING, de bekende verfadviseur. Op dit moment is hij bezig met het zoeken naar meerdere kleurcombinaties voor het nieuwe pand van zijn zoon. “Ik heb ook een mooie slogan voor hem bedacht”, zegt Sjaak trots. “Tik Tak Toek – uw klusjesman op verzoek.” Jeroen heeft trouwens wel flink in de buidel moeten tasten voor een herkenbare bedrijfsnaam, een sterke pay-off en het logo van het niveau van een multinational. Voor het logo is merkenspecialist RALPH LUIKING van XL Ontwerp ingeschakeld. Ralph heeft zich een paar maanden opgesloten om met een meesterwerk voor de dag te komen. “Het heeft me veel tijd gekost. Jeroen had veel eisen. Zo moest er sowieso de kleur rood in zitten, maar ik ben tevreden”, aldus Ralph. Het uiterst artistieke logo van Jeroen Buiting’s nieuwe bedrijf, ontworpen door niemand minder dan RALPH LUIKING van het vermaarde bureau XL-Ontwerp

32 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication