0

NR 1 - 2017 CONTINEW EEN BLIK OP DE TOEKOMST 5G, meer dan snelheid alleen 3D-printen 2.0 Wireless charging: smart, simple, fast. “PowerBank marktwaarde 25 miljard USD in 2022” Computers die denken als het menselijk brein?

CONTRIBUT0RS Matt Pluckrose Promotional Gadget Expert @desktop_matt YOU STAND ON THE PRECIPICE - ON THE EDGE OF YESTERDAY AND TOMORROW. Matt werkt al 17 jaar in de Premiums & Gifts markt in Engeland en is altijd volledig op de hoogte van de nieuwste technologische ontwikkelingen. Zijn enthousiasme voor de technologie en gadgets werkt aanstekelijk; als expert deelt hij zijn kennis met regelmaat in toonaangevende media. THE NOSTALGIC SPLENDOURS OF YESTERYEARS SURROUND YOU. THE SLEEK AND THE CUTTING-EDGE LAY AHEAD OF YOU. THE NEXT STEP IS YOURS. David Lemereis Tech-expert Christel Slagt Editor Als echte tech-expert is David geïnteresseerd in de nieuwste trends en gadgets. Zijn grote voorliefde voor de wetenschap zorgt ervoor dat hij dagelijks op zoek gaat naar technische vernieuwingen en de meest indrukwekkende apparatuur. Met zijn visie dat alles in de toekomst met elkaar verbonden is kijkt hij uit naar de dag na morgen. Michel van der Wardt Graphic Design ContiNEW Magazine is een uitgave van INTRACO TRADING BV. www.intraco.nl e-mail:info@intraco.nl www.linkedin.com/company/intraco-trading-bv www.facebook.com/dvicepromote www.instagram.com/dvicepro Inhoudsopgave 2 - 3 Continueren @ vernieuwen 4 - 7 5G, meer dan snelheid alleen 8 - 9 iCable Braided 10 - 11 Philips Everplay 12 - 15 Digitale intelligentie 16 - 17 MusicPic 18 - 19 De kracht van powerbanks 20 - 24 Smart Home Speakers 25 - 27 Xoopar 28 - 29 Light Music Cooler 30 - 31 3D-printen 32 - 36 Zens Wireless Charging 37 Moyoo 38 - 39 No Compliance No Way 40 Balight CONTINEW -1

FUTURE Continueren @ vernieuwen een blik op de toekomst Door technologische ontwikkelingen verandert onze wereld in een snel tempo. Momenteel horen we en denken we na over de impact van 5G, big data, on-demand everything, zelfrijdende auto’s, Deep Learning, Internet of Things, virtual en augmented reality, kunstmatige intelligentie en geavanceerde robotica en hoe deze fenomenen ons dagelijks leven veranderen. Hopelijk ten goede. Maar wat betekent deze opsomming voor ons, bedrijven actief in de promotionele markt? Hoe gaan we om met de veranderingen die klaarstaan om door te breken, en hoe zal dit ons vak verder beïnvloeden? Een goed voorbeeld: Het is slechts tien jaar geleden dat de eerste iPhone gelanceerd werd. Nu gaan we wereldwijd richting 4,7 miljard gebruikers van mobiele apparaten. Deze snelle uitbreiding van technologie creëert veel kansen, veranderingen en uitdagingen voor zowel de consument en natuurlijk onze marketing- en promotiesector. Innovatie, kwaliteit en voorloper zijn in de markt is een van onze voornaamste doelstellingen. Wij zijn continu op zoek naar de beste producten en mogelijkheden voor onze klanten. Constant vragen we onszelf af wat het “beste” voor een klant dan wel is? Wij geloven dat door in contact te zijn met elkaar en te innoveren, wij beter in staat zijn om samen de doelstellingen te behalen om verdomd goede promotionele gadgets te leveren, gadgets die door de gebruikers gebruikt en gewaardeerd worden. Onze focus en missie is in contact blijven, innoveren, aan de eisen blijven voldoen, concurreren, up to date zijn, samenwerken en elkaars doelstellingen begrijpen terwijl we samen een duidelijke boodschap naar de markt overbrengen. We hebben dit magazine ‘ContiNew’ een jaar of 10 geleden voor het eerst uitgegeven waarbij de naam linkt naar continuïteit in innovatie en kwaliteit, iets waar we nu we 25 jaar bestaan best trots op zijn. De andere focus in dit tijdschrift ligt op ‘NEW’. Wij streven ernaar om op de komende pagina’s zowel nieuwe producten te tonen, updates over nieuwe technologieën te geven en te laten inzien hoe deze onze sector kunnen beïnvloeden. Denk aan 3D-printen; dit fenomeen is niet nieuw meer, maar zeker niet mainstream. Door de technologische vooruitgang op dit gebied kent 3D-printen wel steeds meer toepassingen, waardoor het steeds breder inzetbaar wordt. In een snel veranderende “promotionele” wereld, blijven wij naar voren kijken om de nieuwe trends zo snel mogelijk aan te kunnen bieden. Bedankt voor het vertrouwen dat jullie in ons hebben gehad de afgelopen jaren. Op naar een volgende 25 jaar van samenwerking en verrassende projecten. Oscar

OSCAR VAN DER SPRUIT

4- CONTINEW

CONTINEW -5

5G VEEL MEER DAN SNELHEID ALLEEN 5G VEEL MEER DAN SNELHEID ALLEEN David Lemereis De uitrol van het 4G mobiele netwerk is voltooid, de nog snellere opvolger 5G staat te popelen om zijn intrede te doen. Is 5G alleen maar sneller of kunnen we ook nieuwe toepassingen verwachten? De huidige 4G mobiele netwerken leveren vaak al sneller internet op dan je wifi netwerk thuis. De opvolger 5G, waarvan we de eerste netwerken op zijn vroegst in 2020 mogen verwachten, belooft nog veel hogere snelheden, tot wel 50 keer sneller dan 4G. Op zich is het fi jn dat je nog sneller kunt internetten, maar een groter voordeel van 5G is de extreem lage latency van het netwerk. Latency is de vertraging tussen zender en ontvanger. Latency merk je bijvoorbeeld heel goed wanneer je je tablet als stuur gebruikt in een racegame, waarbij het beeld via de wifi naar de televisie streamt. Er zit een kleine vertraging tussen het sturen en de auto die reageert op de televisie. Die vertraging is bij 4G netwerken enkele milliseconden, terwijl 5G een latency belooft van slechts 1 milliseconde. Daarnaast schijnt het ook zo te zijn dat er met 5G meer verbindingen tegelijkertijd gemaakt kunnen worden. Overigens is bij 5G netwerken het woord belofte nog wel van toepassing. Op dit moment zijn er nog geen concrete afspraken gemaakt en wordt er nog met allerlei verschillende technologieën geëxperimenteerd. Voor de providers is niet de extreem hoge snelheid maar juist het aantal verbindingen in combinatie met lage latency de grote uitdaging. Hoe kleiner de vertraging, des te meer mensen of apparaten op het netwerk kunnen. We kennen het probleem allemaal; als Nederland tijdens het EK of WK scoort, slippen de mobiele netwerken dicht omdat iedereen aan het appen is. 6- CONTINEW

5G VEEL MEER DAN SNELHEID ALLEEN Of wanneer 25.000 PinkPop gangers tegelijkertijd een foto willen plaatsen op Instagram, levert dat ook de nodige netwerk fi levorming op. Het is echter niet alleen belangrijk om grote groepen mensen tegelijkertijd op het netwerk te krijgen, het is ook van essentieel belang voor toekomstige technologieën. Het aantal apparaten dat nu al connected is is gigantisch en dat zal exponentieel toenemen. Het gaat al lang niet meer om alleen je smartphone, je tablet of pc. Ook je lampen, het deurslot, de koelkast, het fornuis, de thermostaat, rookmelder, webcam, mediaspeler, televisie en nog zo’n honderdtal apparaten zijn nu al connected. Je hoort dan ook vaak de term Internet of Things, maar deze is ondertussen alweer achterhaald. Het zou eigenlijk het Internet of Everything moeten heten. Kijk alleen al naar jezelf, wellicht heb je wel een slim horloge die je hartslag meet en data naar een online dashboard stuurt, zoals je telefoon of laptop. Jouw lichaam is dan verbonden met het internet. Alles en iedereen is straks met iedereen en alles verbonden. Koeien zijn al uitgerust met chips en draadloos verbonden met de laptop van de boer. Vuilnisbakken melden geheel draadloos aan de gemeente dat ze bijna vol zijn. Bomen in afgelegen bossen worden uitgerust met sensoren die van een afstand brand melden. Verkeerslichten en bruggen communiceren draadloos. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is verbonden of gaat verbonden worden. Kortom, het Internet of Everything valt of staat bij de 5G netwerken die veel meer en betere verbindingen aan kunnen dan het huidige 4G. Een van de grootste veranderingen die de komende 10 jaar plaats zal vinden is de komst van de zelfrijdende auto. Deze zal dankbaar gebruik maken van alle voordelen die 5G belooft en zelfs niet zonder kunnen. In de toekomst bestaat er een grote kans dat zelfrijdende auto’s onderling ook met elkaar op dezelfde weg verbonden zijn. Springt er een hert over de snelweg en moet een zelfrijdende auto in de ankers, dan zal deze dat onmiddellijk doorseinen naar de achterliggende auto’s. De achterliggers die op een meter afstand van elkaar rijden, remmen nagenoeg op hetzelfde moment zodat er geen spookfi les ontstaan. De beloofde 5G lage latency milliseconde is dan letterlijk van levensbelang. Network Type HOW LONG WOULD IT TAKE TO DOWNLOAD A TWO-HOUR-LONG “MOVIE”? What you could do while waiting Fly from London to Sydney, including check-in times Run a quick mile Catch up on Facebook 3G 284 Kbps (2001) 26 hours 4G 100 Mbps (2009) 6 minutes 5G 10 Bbps (2020) 3.6 seconds ? Ask, “Is it downloaded yet?” CONTINEW -7

create your iCable. your own Style. your own Story. 8- CONTINEW

iCable Braided Meer en meer producten kunnen tegenwoordig volledig naar eigen smaak worden gecustomized. Zo kun je de kleuren en materialen van je Adidas of Nike sneakers tot in de details kiezen, zodat deze helemaal bij jou passen. Maar waarom zou dit niet gelden voor producten die je dagelijks gebruikt, zoals je oordopjes of de oplaadkabel van je telefoon? iCable Braided biedt de mogelijkheid om de omvlechting van deze kabels volledig te customizen. De mogelijkheden zijn eindeloos met keuze uit een breed scala van kleuren en patronen. Van hippie chique tot je eigen huisstijl kleuren en patronen. CONTINEW -9

Philips Everplay, niet zomaar een speaker met de gebruikelijke toeters en bellen… Deze serie bluetooth speakers is ontworpen om continu je favoriete muziek te spelen, zonder in te leveren op je bewegingsvrijheid. De bluetooth connectie is ongelofelijk stabiel en heeft een bereik van maar liefst 30 meter, wat drie keer zo hoog is als de standaard binnen de industrie. De speakers beschikken over een ingebouwde microfoon voor handsfree bellen en zijn water-, stofen schokbestendig. Ook het koppelen van je device gaat (vrijwel) vanzelf: na de eerste keer koppelen doet de speaker dit voortaan automatisch. Dankzij de intelligent stand-by modus, kun je bovendien tot tien uur naar je favoriete muziek luisteren.

Steeds vaker hoor je de kreten kunstmatige intelligentie, machine- en deep learning. Maar wat is digitale intelligentie en hoe gaat dat ons leven beïnvloeden? Zelfs de supermarkt wordt slim Onze samenleving kan eigenlijk al jaren niet meer goed draaien zonder kunstmatige intelligentie. Het is overal om ons heen, zonder dat je het in de gaten hebt en waarschijnlijk gebruik je het iedere dag, ook als consument. Bijvoorbeeld, als je StreetView in Google Maps aanzet om even te kijken hoe de camping in Frankrijk eruitziet. Grote kans dat de gezichten van de kampeerders in StreetView met kunstmatige intelligentie onherkenbaar zijn gemaakt. Daar is geen mens aan te pas gekomen. Beveiligingscamera’s op straat gebruiken kunstmatige intelligentie om gezichten automatisch te herkennen en de nieuwste consumenten webcams voor thuis gebruiken ook de intelligentie in de cloud om gezinsleden automatisch te onderscheiden van potentiële inbrekers. Wel zo handig, anders krijg je iedere keer dat zoon- of dochterlief binnenkomt een melding op je smartphone. Brute rekenkracht Gezichtsherkenning is een van de vele toepassingen van kunstmatige intelligentie, in het Engels ook wel Artifi cial Intelligence (AI) genoemd. De term Artifi cial Intelligence wordt het meest gebruikt en is een verzamelnaam voor 12- CONTINEW

David Lemereis What’s next: W ne digitale intelligentie verschillende vormen van machine intelligentie waarbij algoritmes, oftewel een reeks computerinstructies problemen analyseren, oplossen en van de data leren zoals bijvoorbeeld bij het herkennen van een gezicht. De term AI stamt uit de jaren vijftig. De kreet werd gemeengoed toen schaakcomputers in 1997 de wereldkampioen in schaken, Garry Kasparov, versloegen. Dat kon dankzij de steeds sneller wordende computers die met brute rekenkracht allerlei zetten van begin tot einde konden berekenen en de winnende zet konden voorspellen. Brute rekenkracht werkt echter niet voor het herkennen van gezichten. Dan zou je alle gezichten van iedereen in de hele wereld in een database moeten hebben om te kunnen vergelijken. Slim, slimmer, slimst Voor gezichtsherkenning wordt het zogeheten Machine Learning ingezet. Dit zijn zelfl erende algoritmes en deze kunnen tot op zekere hoogte leren van de data die je ze voert. Laat de computer een miljard kattenfoto’s zien en hij leert vanzelf katten herkennen. CONTINEW -13

Zo’n moderne slimme webcam doet precies dat. Je zet hem thuis neer en iedere keer dat hij je dochter of zoon ziet vraagt hij je te bevestigen welk gezinslid dat is. Na een paar dagen heeft de webcam het hele gezin vanuit allerlei hoeken automatisch leren herkennen. Dat gaat overigens niet altijd goed. Komt je dochter met een nieuwe hoed binnen dan herkent de cam je dochter opeens niet. Je webcam zal dan ook in de toekomst Deep Learning gaan gebruiken om ook dit probleem te leren oplossen. Deep Learning computers zijn ultra slimme computers die op een soortgelijke manier als het menselijk brein kunnen leren. De Deep Learning computers zijn nu al verbazingwekkend slim. Zo versloeg de IBM Watson supercomputer in 2011 de twee beste menselijke spelers ooit van het televisiespel Jeopardy. En ze worden met de dag intelligenter. Zo versloeg Google’s AlphaGo vorig jaar voor het eerst een topspeler van het Aziatische bordspel Go en het computerprogramma Libratus won dit jaar van de beste pokerspelers met Deep Learning poker. Spelletjes zijn uitermate geschikt om Deep Learning computers uit te dagen, maar ze worden uiteraard ook voor allerlei serieuze toepassingen ingezet. digit al e 14- CONTINEW

What’s next: digitale intelligentie Deep Learning computers zijn ultra slimme computers die op een soortgelijke manier als het menselijk brein kunnen leren. int elligentie CONTINEW -15

Speaker with Mirror Speaker with Clock Stereo Sound Not only…It is our flat panel speaker Bltth k ll Silkscreen logo t 16- CONTINEW

MusicPic Speakers zijn verkrijgbaar in allerlei soorten en maten en hoeven allang geen saai uiterlijk meer te hebben. Sommige zijn een zelfs ware eyecatcher. Zo ook de MusicPic! Een fotolijst waar muziek in zit! De MusicPic is in verschillende uitvoeringen, als fotolijst voorzien van een logo of als foamboard in de vorm van bijvoorbeeld een logo. Deze bluetooth speaker heeft een 500 mAh oplaadbare batterij, waarmee je verzekerd bent van 5 uur luisterplezier. Met deze speaker krijgt je favoriete foto of afbeelding een extra dimensie. CONTINEW -17

De kracht en het nut van powerbanks In deze moderne tijd is een powerbank onmisbaar. In diverse Europese landen zijn de praatpalen al uit het straatbeeld verdwenen. Juist omdat we zoveel en steeds meer mobile devices gebruiken, zoals telefoons, laptops en iPads zijn powerbanks niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. 18- CONTINEW

“PowerBank marktwaarde 25 miljard USD in 2022” bron: Capacity Range Hoewel ze in de winkel nagenoeg allemaal hetzelfde zijn, bieden sommige powerbanks onderscheidende features. Zo zijn er bijvoorbeeld PassThrough powerbanks, waarmee de powerbank tegelijkertijd met een smartphone opgeladen kan worden. Er zijn ook powerbanks met een ingebouwde zaklamp, altijd handig wanneer je gaat kamperen. En andere hebben een ingebouwd zonnepaneel, waarmee de powerbank zichzelf bij veel zon oplaadt. De eerste draadloze powerbanks zijn al in zicht. Met de verwachte release van de nieuwe iPhone zal de markt voor draadloos laden substantieel toenemen. Voor de motorrijders en automobilisten onder ons zijn er inmiddels verbijsterend kleine starthulp powerbanks, die naast het opladen van gadgets via USB, als starthulp kunnen dienen om een auto of motor met een lege accu weer aan de praat te krijgen. Powerbanks zijn een dagelijks product geworden en hebben niet het eeuwige leven. Een wit shirt wordt vaal, de pen raakt leeg en vervang je. De powerbank heeft ook een aantal cycli waarin hij gaandeweg minder vermogen levert. En blijft de powerbank markt nog groeien? Jazeker! De verwachting is, dat er tot en met 2022 een jaarlijks samengestelde groei plaats zal vinden van 21%. De factoren die deze groei beïnvloeden zijn de verdere toename in het gebruik van elektronische apparaten, technologische ontwikkelingen en het toekomstige tekort aan elektriciteit in bepaalde landen. Aanschaffen dus, die altijd handige powerbank! Zorg er wel altijd voor dat je een powerbank aanschaft met een keurmerk, zoals een CE, FCC en/of RoHS certifi cering. Deze certifi ceringen staan voor meer kwaliteit én veiligheid. CONTINEW -19

Hi Siri Google Now Cortana Alexa “explain Smart Home Speakers” 20- CONTINEW

Smart Home Speakers David Lemereis Je staat er eigenlijk niet bij stil, maar we leven vandaag de dag in de Science Fiction-wereld van gisteren. Je haalt een klein apparaatje uit je zak, vraagt of hij een Uber wil bestellen, loopt vervolgens naar de deur en zegt ‘zet de lampen uit, de lampen gaan uit en terwijl je de deur uitloopt staat buiten de Uber al op je te wachten. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van verbale opdrachten die de persoonlijke, digitale assistent op je smartphone voor je kan uitvoeren. Alle grote fabrikanten als Apple, Google en Windows hebben een dergelijke slimme assistent voor je smartphone of pc. Denk aan Siri, Google Now of Cortana. Het probleem is alleen dat haast niemand ze gebruikt. Geen wonder ook, want de meeste mensen generen zich om op straat of op kantoor in het bijzijn van anderen tegen een apparaat te praten. Toch zijn de slimme assistenten bezig met een stevige opmars, maar dan vooral in de privésfeer van de huiskamer. Het alom luisterend oor Amazon was min of meer de eerste fabrikant die een slimme assistent inbouwde in een huiskamer luidspeaker, namelijk Alexa. Zij heeft altijd een luisterend oor en probeert allerlei taken zo goed mogelijk voor je uit te voeren. Dat kan verschillen van een vraag over het weer beantwoorden, het maken van een agenda afspraak tot aan het bedienen van thermostaten, rolgordijnen en televisies. In de Verenigde Staten is deze Amazon Echo een groot succes. Het is dan ook geen wonder dat Google eerder dit jaar hun slimme luidspreker ‘Google Home’ in de VS introduceerde. Apple kondigde onlangs ook aan dat de ‘Apple Homepod’ aan het eind van het jaar op de markt komt. Wat zeg je? De Amazon Echo en Google Home zijn nu al, in tegenstelling tot de slimme assistenten op de smartphone, een groot succes. Dat is niet heel gek, want je geneert je minder snel wanneer je in het bijzijn van je man, vrouw en/of kinderen tegen een apparaat praat. Maar wellicht nog wel het allerbelangrijkste wat het een succes maakt, is dat ze zo goed luisteren. Om goed te kunnen luisteren is het voor de Smart Home luidspreker wel van belang dat je luid en duidelijk communiceert. Dan kan de speaker je ook goed van dienst zijn. Amazon en Google hebben het goed ‘verstaan’ via de ingebouwde microfoons verbluffend goed onder de knie. Zelfs al sta je een meter of zeven van de luidspreker af en zeg je ‘zet de thermostaat een graad hoger’, verCONTINEW -21

staan en begrijpen deze slimme luidsprekers nog wat je zegt. Ook al staat er muziek op in de kamer. Dit is een essentiële kwaliteit, want uit onderzoek blijkt dat mensen de luidsprekers het meest gebruiken om muziek aan- of uit te zetten. Met andere woorden, de luidspreker moet ondanks de muziek, het geluid van de televisie of andere afl eidende geluiden verstaan dat jij wilt dat een nummer op pauze wordt gezet. De snelheid waarmee ze je verstaan en begrijpen is heel indrukwekkend, maar soms ook een beetje frustrerend. Je moet stemopdrachten namelijk altijd beginnen met ‘Alexa’ of ‘Ok Google’, maar je kunt daarna wel gelijk vragen ‘wat is het weer in Zaltbommel?’. Binnen twee seconden is je vraag in de cloud verwerkt en krijg je antwoord. Dit wordt aan de hand van kunstmatige intelligentie gedaan, maar hoe slim deze ook is, soms kan hij ook heel beperkt zijn in het begrijpen van je vraag. Zo verstaat Google Home bijvoorbeeld wel ‘laat de beste kookvideo’s op YouTube zien’, maar struikelt over de vraag: ‘laat op YouTube de beste kookvideo’s zien’. Het is in het begin even wennen, maar zodra je weet hoe ermee om te gaan, kan een kind de was doen. Lost in Translation Hoe slim ze ook zijn, meertalig zijn ze nog niet. De huidige Smart Home Speakers verstaan en spreken op dit moment nog geen Nederlands, maar alleen Engels en dan met name Amerikaans Engels. Net als wij mensen heeft het luisterend oor van de Smart Home Speaker ook moeite met bepaalde accenten. De belofte van de achterliggende kunstmatige intelligentie is echter dat deze continu leert en met de tijd steeds slimmer wordt en ook andere talen zal verstaan. Één ding is vrij zeker, Smart Home speakers zijn here-to-stay. Dit in tegenstelling tot vele andere hypes die achteraf niet het beloofde succes bleken te zijn. Bijvoorbeeld 3Dtelevisies en slimme horloges. Het succes van Amazon’s Echo en de Google Home toont nu al aan dat het slechts een kwestie van tijd is voordat Smart Home luidsprekers in vrijwel iedere woonkamer staan. Volgens een onderzoek van Global Market Insights, Inc zal tot 2024 meer dan 100 miljoen Smart Home luidsprekers verscheept worden die tezamen goed zijn voor bijna 12 miljard euro. 22- CONTINEW

“What’s the weather?” E5 Smart Speaker CONTINEW -23

INTERVIEW Joy in Technology Succesvolle productconcepten komen uit het hart en niet alleen het hoofd ... Het productdesignteam van het gadget-merk Xoopar heeft duidelijke richtlijnen en principes bij het starten van een nieuw project en het op de markt brengen van nieuwe producten. We bespreken dit met Cem Bakis, hun hoofdontwerper. “Een goed productconcept is niet alleen een kwestie van een goed design, het moet ook een commercieel aspect hebben en inspringen op de vraag van de markt. Dit maakt het item wenselijk en succesvol.” Cem selecteert zorgvuldig de juiste mensen bij het samenstellen van zijn team. Hij zegt: “Een goede ontwerper is degene die van een afstand kijkt en de losse eindjes aan elkaar kan knopen. Zo brengen we productcollecties met karakter, humor en een sterk handelsmerk met commercieel verhaal uit.” Productinspiratie voor de tech markt komt van over de hele wereld, van grote consumentenshows zoals CES en inspirerende merken zoals Samsung, Google en Apple tot modemerken en elektronica retailers. Het creatieve team van Xoopar gaat altijd verder, kijkt constant om zich heen en verzamelt input voor de volgende projecten. “Nadat we de briefi ng hebben gegeven, ontwikkelt elke ontwerper zijn/haar project zelfstandig 24- CONTINEW

CEM BAKIS XOOPAR en wanneer het gereed is presenteert hij/zij deze voor het hele bedrijf. Indien de reacties positief zijn, gaan we verder met de volledige productie en productlancering. Als het níet een project is waar iedereen in gelooft, zal het niet op de markt gebracht worden; onze bedrijfspassie moet geheel terugkomen in elk product of project.” Verder zegt Cem: “Ons ontwerpproces lijkt op afstand op dat van vele anderen, maar het echte Xoopar-verschil komt uit het inzien van ‘hoe’ iets toe te passen in plaats van ‘wat’ toe te passen.” HEAD OF DESIGN Kortom, de Xoopar-cultuur en productfi losofi e staat voor: - Luisteren naar de markt en fi lteren met je eigen ogen - Minder denken, meer doen; volg je hart - Creëer vreugde met technologie - Maak plezier en geniet van je werk - Ontwikkel iets wat je daadwerkelijk leuk vindt en zou kopen CONTINEW -25

pokket mouse Trendy ultra slanke draadloze muis met ingebouwde oplaadbare batterij die zelfs tijdens gebruik opgeladen kan worden. Zo kan je de pokket mouse altijd gebruiken. Uniek met ook nog eens het LED-logo en frame in dezelfde kleuren. 26- CONTINEW

IloCable De best verkopende multi-connect lader met USB-C, micro en lightning voor iPhone 5/6/7 is nu beschikbaar in een egdy acryl versie met ingegraveerd LED-logo.

LIGHT MUSIC COOLER PURE AMBIANCE LED

3D 3D-printen Hype of blijvend? Dat is de volgende vraag...

3D-printen wordt steeds meer gebruikt, van medische- tot consumentenoplossingen, maar hoe beïnvloedt 3D-printen de promotie-industrie? Wat is de volgende stap van 3D-printen in promoties? Wat dacht je van full colour, hoge resolutie pop-out printen... WOW! Om het eenvoudig te maken... 3D-printen zorgt voor veelzijdig printen met scherpe details en reliëf. Welkom bij de ultieme mogelijkheid om alles te creëren wat je wilt! De opties die deze technologie biedt zijn onbeperkt. Om je een paar ideeën te geven: stel je voor dat relief-printen het vermogen heeft om veel meer diepte en perspectief te creëren en hierbij een full colour hoge printresolutie heeft waardoor een zeer realistisch beeld ontstaat. Een echt origineel kunstwerk! Deze nieuwe techniek is aantrekkelijk in vergelijking met de meer traditionele methodes zoals tampon-, zeef- en digitaal drukwerk. We hebben een prachtige collectie telefoonhoesjes ontworpen die verschillende mogelijkheden van deze nieuwe technologie toepast. In de toekomst gaan we deze customisation technologie ook aanbieden voor powerbanks, koptelefoons, luidsprekers, etc. Fresh Fiber, de pionier in lifestyle die 3D-printen op telefoonhoesjes op de markt bracht, tilt je naar een hoger niveau. CONTINEW -31

SMART. SIMPLE. FAST. ZENS WIRELESS CHARGING 32- CONTINEW

Hoe fi jn zou het zijn als je telefoon direct wordt opgeladen zodra je je huis binnen stapt… Waar draadloos laden van je mobiel enige jaren geleden nog was weggelegd voor slechts enkelen, wordt deze techniek steeds toegankelijker. Samsung en diverse andere merken zoals Sony en LG leveren al enige tijd smartphone modellen die draadloos kunnen worden opgeladen door middel van Qi technologie. Het lijkt erop dat Apple snel zal volgen nu zij zich bij het Wireless Power Consortium hebben aangesloten. Het Consortium is een groep toonaangevende bedrijven die samenwerken aan de Qi-standaard voor draadloos opladen. Maar liefst 76% van de consumenten geeft aan gebruik te willen maken van deze techniek als het ingebouwd zou zijn in hun smartphone. Om in te spelen op deze behoefte werken grote bedrijven steeds vaker samen met Zens voor het creëren van wireless charging spots en oplossingen in hun werkgebied. Zo kunnen klanten van Starbucks en McDonalds in de toekomst hun telefoon opladen door deze simpelweg op het oplaadpunt op een tafel te leggen. Zens biedt de techniek en mogelijkheden om op een toenemend aantal plaatsen je mobile device op te laden; in auto’s of in meubilair. Sinds 2013 is het aantal automodellen waarin Qi technologie geïntegreerd is elk jaar verdubbeld ten opzichte van het voorgaande jaar. Inmiddels maken alle grote automerken gebruik van deze technologie. Zens werkt aan technieken en geïntegreerde charging spots zodat deze zonder in het oog te springen de mogelijkheid bieden om je telefoon, smartwatch of zelfs laptop op te laden, waar je ook bent. CONTI NTI

                Zens werkt, speciaal voor de Premiums & Gift markt, samen met een student Industrial Design van de Universiteit Twente. Samen wordt er volop gewerkt aan vernieuwende ontwerpen van nieuwe draadloze laders. Op deze manier kan er ingespeeld worden op de toegenomen bereikbaarheid van Qi wireless charging en de branding in de promotionele markt. De nieuwe technologie van draadloos opladen vindt snel zijn weg in ons dagelijks leven. Bij Qi draadloos opladen wordt stroom overgedragen via elektromagnetische inductievelden, wat laadkabels, stekkers en adapters n ons en via i overbodig maakt. Het enige dat je nodig hebt, is een Qi laadstation (zender) en een telefoon met draadloze laadcompatibiliteit (ontvanger). Zodra de batterij leeg is, plaats je het apparaat op de houder en het wordt direct opgeladen. eladen. nder) en ) batterij en. 34- CONTINEW

     It does not only make Zens... it makes life easier... CONTI 

Welcome to the world of wireless charging Apple MFI goedgekeurd 1300 mAh Met de Zens Apple Watch Powerbank laad je altijd en overal je Apple Watch op. Met een vermogen van 1300 mAh bevat de Powerbank genoeg energie om je Apple Watch tot 3 keer op te laden. Je legt je Apple Watch op het inductiesysteem van de Powerbank en voor je het weet, is hij weer opgeladen. Be part of our wireless world 36- CONTINEW

TRUE WIRELESS STEREO bluetooth earphone

ONTMOET TOM EN ZIJN TEAM... EVERYTHING IS NOT ALWAYS AS IT SEEMS... Ze hebben een duidelijke missie en dat is het succesvol runnen van de Aziatische vestiging. Het team heeft een groot bord aan de muur, het is simpel maar geeft de visie van het team perfect weer; “NO Compliance - NO Way! “. In dit artikel bekijken we, samen met product manager Tom, een aantal van hun uitdagingen en hoe ze hiermee omgaan. In deze snel bewegende wereld is het lastig om bovenop “totale kwaliteitscontrole” (de favo- riete uitdrukking van Tom) te zitten! Daarom streeft zijn ervaren team ernaar dat elke bestelling gerelateerd aan het merk van de klant voldoet aan de kwaliteitseisen en geschikt is voor het gestelde doel. Ons netwerk van kantoren in Azië, opgericht in 2004, werkt nu samen om de vele facetten van kwaliteitscontrole in onze Groep te verwezenlijken en behouden. “Het team werkt voortdurend samen met onze zorgvuldig gekozen leverings om ervoor te zorgen dat aan zowel de sociale- en ethische als ook de kwaliteitsnormen wordt voldaan. Dit omvat grondstoffen, fabricage, transport en uiteraard verpakkingen. We doen er alles aan om te zorgen dat onze operatie nauwkeurig, conform de regels en natuurlijk winstgevend blijft, zodat we kunnen profi teren van meer verkoop en een toename in volumes die alle schakels in de toeleveringsketen ten goede komen” vertelt Tom. Lithium batterijen die in powerbanks worden gebruikt hebben Tom en zijn team de laatste tijd bezig gehouden. De luchtvaartautoriteit heeft in april, na een aantal ongelukken met gebrekkige producten, besloten dat deze items onder de classifi catie “gevaarlijke goederen” (DG) behoren te vallen en dus zeer streng gecontroleerd moeten worden. Dat betekende dat Tom en zijn team moesten worden opge38- CONTINEW

leid om “Gevaarlijke Goederen” (DG) gecertifi ceerd te worden. Hiermee zijn zij bevoegd om zendingen van powerbanks af te handelen. “Om te zorgen dat we altijd conform de laatste regels, standaarden en richtlijnen werken, raadplegen we externe agenten en laboratoria zoals Product IP, TUV SUD, BSCI en Sedex. Deze raadpleging vindt zowel voor als tijdens en na productontwikkeling plaats, zodat productcertifi caten worden onderhouden en het product en de fabriek nog altijd aan alle eisen voldoen.” Het beheren van de relatie met de leveringspartners die onze producten voor de klanten produceren, is een belangrijk deel van Tom’s baan. Zijn team komt dagelijks samen om nieuwe productideeën te bespreken, brainstormsessies te houden, en samen met ingenieurs de monsters tot in detail te bestuderen. Dit alles om ervoor te zorgen dat iedere klant het perfecte product ontvangt. Alle teamleden zijn gekwalifi ceerde productiefaciliteitscontroleurs en besteden veel tijd aan het bezoeken van fabrieken en controleren of lokale en internationale regels worden nageleefd. Ook wordt gecontroleerd of de werkomgevingen in de fabriek sociaal aanvaardbaar zijn en of de gemaakte producten conform en volgens de specifi catieset uit de geplaatste bestellingen zijn. Samenvattend kun je concluderen dat Tom en zijn team erg druk zijn en een gevarieerde en fundamentele rol hebben in onze supply chain management. Zoals eerder gezegd, houden zij altijd in gedachten... NO W NOAY CONTINEW -39 COMPLIANCE

The coolest App Controlled Bike Wheel Light let your logo shine simply upload via the app - All weather conditions - Meets all quality and safety requirements 40- CONTINEW YOUR LOGO YOUR LOGO YOUR LOGO YOUR LOGO

CONTINEW -41

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
Home


You need flash player to view this online publication