0

HANDLEIDING VOOR DE SHOPHOUDER

1. BEDIENINGSPANEEL 1 2 3 4 5 6 INSTRUCTIE VIDEO Na inloggen op het dashboard kun je een snel overzicht creeren op basis van een tijdsperiode. De volgende gegevens zijn uit te lezen: 1 Actieve gebruikers 2 Geclaimde rewards 3 Gemiddelde orderwaarde Gebruikers waarde 4 5 Gespendeerde punten Laatste aankoopdatum 6 Als laatste is er een top 5 beschikbaar qua Rewards, gebruikers en activiteiten.

2. INVOER / IMPORTEREN BESTANDEN INSTRUCTIE VIDEO Onder dit menu is er de mogelijkheid om klanten uit te nodigen voor deelname aan je spaarprogramma en bijvoorbeeld het uploaden van omzetgegevens zodat de spaarders ook daadwerkelijk hun punten krijgen bijgeschreven. Meerdere mogelijkheden kun je bekijken onder “importopties”. Verschillende bestanden zijn downloadbaar als basis zodat je snel aan de slag kan. Kolommen die je kunt gebruiken zijn: • remote_identifier: Klantnummer • identifier: Uniek nummer (of een ander uniek nummer) • e-mail: Het e-mailadres van de klant / deelnemer • first_name: Voornaam van de klant / deelnemer • value: Het vaste aantal punten wat de klant / deelnemer gaat ontvangen (optioneel) • amount_cents: Het orderbedrag in centen. Om dit te converteren naar punten delen wij de centen door 100 en vermenigvuldigen wij deze met de door u gekozen conversiefactor op de pagina /acties Beschikbare bestanden: 1. 2. klanten_beloning_inladen.csv klanten_omzet.csv Deze bestanden kunt u uit de volgende map downloaden: http://media.cloudstorage.nu/REWARDS-LOYALTY-HELPDESK/ Als u gevraagd wordt om in te loggen kunt u de volgende gegevens gebruiken: Gebruikersnaam: marketing Wachtwoord: M@nager

Gebruik altijd onze i.p.v zelfgemaakte bestanden om uw uploads te verrichten. Dit om fouten te voorkomen. Bij vragen kunt u zich altijd tot helpdesk@to-reward.com richten. Elke order heeft een unieke id nodig, dit kan bv het ordernummer zijn of gewoon een oplopend nummer. Je hoeft niet bang te zijn dat het systeem dubbele invoer doet, alleen nieuwe regels worden toegevoegd. Bij het importeren van omzet gegevens moet het orderbedrag omgezet worden in centen, dus 1 euro = 100 in het veld “amount_cents. Als laatste is er een top 5 beschikbaar voor Rewards, gebruikers en activiteiten. 1 2 Voor meer informatie over de conversiefactor verwijzen wij naar hoofdstuk 8 van deze handleiding.

3. COUPONS 5 1 2 3 4 Kies hier de omschrijving van de couponcodes die u gaat aanmaken. Deze omschrijving verschijnt ook op de tijdlijn van de deelnemers wanneer ze de code in het programma inwisselen. 1. Punten: U kunt hier invullen hoeveel punten een couponcode waard is. Laat u deze leeg dan wordt de standaardwaarde van de coupon gebruikt. Deze punten staan tussen haakjes ingevuld in de omschrijving links. 2. Hoeveelheid: Hier vul je het aantal coupons in wat wordt uitgegeven. Coupons kunnen unieke codes hebben maar ook bv 500 keer de zelfde code. 3. Voorvoegsel: U kunt zelf bepalen waar alle codes mee moeten beginnen. Het is niet verplicht een voorvoegsel in te geven. 4. Verloopt op: Spreekt voor zich, hier kun je indien gewenst een einddatum invoeren voor de geldigheid van de coupons. 5. Activiteitstokens: Overzicht van aangemaakte coupons met alle benodigde informatie. 6. s

4. BELONINGEN Onder dit menu is een overzicht te vinden van geclaimde beloningen van de spaarders. Daarbij wordt het aantal punten, aantal claims, bijbehorende tegenwaarde in euros en een totale euro waarde weergegeven. Filtermogelijkheid voor elke gewenste periode voor een gespecificeerd overzicht.

5. GEBRUIKERS Overzicht van alle aan de shop gerelateerde gebruikers. Terug te vinden is informatie over het aantal uitstaande punten per gebruiker en de datum waar vanaf deze spaart. Wederom een uitgebreide filtermogelijkheid om snel naar specifieke data te kunnen zoeken.

6. GEBRUIKERSPROFILERING Om gerichte informatie te kunnen verzamelen van de spaarders kun je hier een vraag instellen* met bv 3 keuze antwoorden die door de spaarders beantwoord kunnen worden. Hiervoor kan een spaarder ook weer beloond worden. Zoals in onderstaand scherm te zien is kun je de vraagstelling vormgeven naar elke wens. Hierbij kunt je gebruik maken van allerlei soorten invoervelden. * Alleen bij “Most Rewarding” pakket beschikbaar.

6. VERVOLG GEBRUIKERSPROFILERING Nu deze vragen ingesteld zijn moeten we ze uiteraard ook gaan uitlezen na verloop van tijd. Log hiervoor in op de shopadmin. We gaan naar het menu-item “Gebruikers” en maken alsvolgt een nieuw segment aan. Klik op “add new segment” Vul nu de gegevens in zoals hieronder weergegeven. Hiermee kunnen we uitvragen wat antwoorden zijn van de gebruikers. !! Klik nu op “Export segment”, sla daarna het .csv-bestand op en bewerk deze met de optie “gegevens sorteren”, “Tekst naar kolommen” zodat alle items eigen kolommen krijgen. Nu kun je in de laatste 2 kolommen de antwoorden bekijken. * Alleen bij “Most Rewarding” pakket beschikbaar.

7. INSTELLINGEN VOOR MELDINGEN 1 2 INSTRUCTIE VIDEO Alle meldingen die na een actie van de spaarder worden verzonden via email kunnen gepersonaliseerd worden met je bedrijfslogo. 1. E-mail afzender: vul hier het emailadres in wat zichtbaar wordt als afzender in de email die de spaarder ontvangt. 2. Upload je bedrijfslogo of andere banner en deze verschijnen automatisch onder iedere email die vanuit je shop verzend. Let erop dat de afmeting van de afbeelding maximaal 600x200 pixels is, de resolutie 150 dpi is en het bestandstype .png of .jpg. 3. Aan de rechterzijde is slechts een voorbeeld van hoe een afbeelding geplaatst wordt onder een email. Deze wordt bij acties door het systeem verzonden. 4. Deze banner kan bij bepaalde pakketten in de dashboardpagina meekomen.

8. ACTIE INSTELLINGEN 1 2 1. Social media inzetten: Als dit is aangevinkt komen de acties uit het scherm hierboven beschikbaar. Let op dat dit alleen in de “more-rewarding & most-rewarding” pakketten mogelijk is. 2. Conversiefactor: De conversiefactor bepaald hoeveel je weggeeft van de omzet aan de spaarders. De opties liggen tussen 1 en 50 wat gelijk is aan 0,1% tot 5% van de omzet. De formule achter de factor is de omzet in centen gedeeld door 100 maal de factorwaarde. (Voorbeeld: 5000 cnt / 100 * 1)

9. VORMGEVING & UITSTRALING 1 2 3 INSTRUCTIE VIDEO Personaliseer je webshop in no-time door middel van een logo en de bedrijfskleuren. 1. Logo: Upload je logo (.jpg & .png) en deze verschijnt linksbovenaan in de webshop. Een goede afmeting is 285 x 85 pixels. In de “more-rewarding & most-rewarding” pakketten is de mogelijkheid om een banner op de landingspagina te laten plaatsen, afmetingen hiervan zijn 1300x400px en 900x400px. 2. Hoofdkleur: Maak gebruik van de kleurenkiezer of voer de hexadecimale kleurwaarde (zonder #) in die je wilt gebruiken. De hoofdkleur is voor alle tekstkopjes en puntencirkels in de webshop. Gebruik geen wit! 3. Secundaire kleur: Hetzelfde als de hoofdkleur echter deze is alleen voor de tekstkleur. Gebruik ook hier geen wit!

10. INSTELLINGEN 2 3 1 1. Naam krediet: Als je “punten” géén goede naam vind dan kun je dit hier veranderen naar de gewenste naam. 2. Verplicht adres: Er komt een inlogformulier waar gebruikers een account kunnen maken op basis van email- en bedrijfsadres. 3. Bij deze optie wordt een inlogformulier getoond waarmee de gebruiker een account aanmaakt op basis van klantnummer en emailadres.

11. ACCOUNT INSTRUCTIE VIDEO Op deze pagina kan je alle gegevens over je bedrijf invoeren. Ook kun je hier indien gewenst je wachtwoord aanpassen.

12. EIGEN PRODUCTEN TOEVOEGEN Naast alle producten die wij aanbieden in de loyaltyshop is er ook de mogelijkheid om uw eigen producten toe te voegen. Hiervoor dient u zelf de informatie en de bijbehorende productfotos aan te leveren. Specificatie afbeeldingen: 1000px x 1000px - 72dpi Kosten voor het toevoegen van eigen producten onder een eigen “tab” zijn: • extra set up € 100 eenmalig speciale artikelen toevoegen, plaatsen, verwerken etc. • Tot 10 producten = € 10 per maand extra hosting, verwerking • Transacties: € 3,00 per ge-claimed artikel

13. EIGEN PRODUCTEN TOEVOEGEN Naast alle producten die wij aanbieden in de loyaltyshop is er ook de mogelijkheid om uw eigen producten toe te voegen. Hiervoor dient u zelf de informatie en de bijbehorende productfotos aan te leveren. Specificatie afbeeldingen: 1000px x 1000px - 72dpi Kosten voor het toevoegen van eigen producten onder een eigen “tab” zijn: • extra set up € 100 eenmalig speciale artikelen toevoegen, plaatsen, verwerken etc. • Tot 10 producten = € 10 per maand extra hosting, verwerking • Transacties: € 3,00 per ge-claimed artikel

14. SEGMENTEN INSTELLEN VOOR OPVRAGEN GEGEVENS Om de diverse informatie uit het systeem te halen is er de optie “Segmenten toevoegen”. Hieronder een voorbeeld hoe we de meest gangbare segmenten toevoegen. 1. Login bij je shopadmin omgeving met je inloggegevens 2. Klik links in het menu op “Bedieningspaneel” 3. Bovenin vind je de “Add new segment button”, klik hier op. 4. Je kunt nu gegevens invullen. Afhankelijk van de data die je wilt uitvragen kun je hier de waardes invoeren en vervolgens op “create segment” klikken. Er wordt vervolgens een nieuw segment aangemaakt en als je het vinkje “Show on dashboard” aanvinkt dan komt dit op het bedieningspaneel naar voren. 5. Hieronder volgen de waardes die per soort uitvraag moeten worden aangemaakt. Ingelogde gebruikers

15. VERVOLG SEGMENTEN INSTELLEN Account aangemaakt Rewards geclaimd Account aangemaakt Password herstellen voor gebruiker emailadres gebruiker invullen Als je zeker wilt zijn dat je de juiste data hebt kun je rechts in het venster “export segment” aanklikken waardoor je een .xls bestand krijgt met de verzamelde data.

16. FAQ | VEELGESTELDE VRAGEN 1. Als men een artikel als spaardoel heeft ingesteld en het gaat uit de collectie. Krijgt men daar van een melding? Als het artikel offline gaat dan wordt het spaardoel weer leeg 2. Kan de volgorde van de eigen producten worden aangepast? De volgorde wordt gebasserd op het bestand waarmee de producten toegevoegd worden. Hier kan men dus iets manipuleren of een voorkeur aangeven. Na de upload is dit niet meer mogelijk. 3. Kunnen we mensen vooraf al registreren? Of moeten ze zich altijd nog ‘aanmelden’? Vooraf registreren is niet mogelijk. Er moet een uitnodiging verzonden woorden ter uitnodiging waarna de gebruiker zich registreren moet. 4. Kunnen we mensen vooraf al registreren? Of moeten ze zich altijd nog ‘aanmelden’? Vooraf registreren is niet mogelijk. Er moet een uitnodiging verzonden woorden ter uitnodiging waarna de gebruiker zich registreren moet. 5. Worden de punten bij iedere omzet upload bij elkaar opgeteld? Of moeten de huidige punten genomen worden en daar de nieuwe bij opgeteld in 1x uploaden? De punten worden bijgeschreven op basis van het emailadres en automatisch toegevoegd aan het reeds behaalde punten aantal. 6. De klant wil graag het aantal behaalde ‘punten’ van zijn klant uploaden. Hoe moet ik dit bij de conversie invullen? In de conversiefactor is net nummer 1 = 0,01% van de aankoop. Dus de maximale stand van 50 = 5% 7. In jullie folder staat: e-mail banner (onder personal banner module). Dit klinkt alsof uit het systeem mailberichten te versturen zijn? Er worden mails verstuurd als iemand zich registreert of een Reward claimt. Deze kan als volgt gepersonaliseerd worden: Upload je bedrijfslogo of andere banner en deze verschijnen automatisch onder iedere email die vanuit je shop verzend. Let erop dat de afmeting van de afbeelding maximaal 650x200 pixels is, de resolutie 72 dpi is en het bestandstype .png of .jpg. 8. Gebruiker verwijderen Mocht een gebruiker zich aangemeld hebben bij uw shop dan kan het soms voorkomen dat de login toch niet werkt. U moet dan in uw shopadmin dashboard bij gebruikers op de betreffende gebruiker klikken en dan op het kruisje achter de gebruikersnaam. Het systeem vergeet het gebruikte emailadres en men kan opnieuw aanmelden. Dit ontstaat meestal als een gebruiker de uitnodigingsemail niet bevestigt en bv op “Wachtwoord vergeten” drukt. X Deze optie niet gebruiken voor het verwijderen van gebruikers!

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
Home


You need flash player to view this online publication