15

Volg de activiteiten van GO! Atheneum De Ring via onze activiteiten-website: https://ringleuven.wordpress.com/ Wij focussen in de eerste plaats op de uren basisvorming. Elke leerling moet binnen die 27 uur de doelstellingen kunnen halen. Dit lukt alleen door te kijken naar de noden van elke leerling. De meeste leerlingen halen bijvoorbeeld hun doelen voor wiskunde in 4 lesuren per week, anderen zullen wat meer ondersteuning of uitdaging nodig hebben. Bijna alle remediëring en extra uitdaging zal in die 27 uur plaatsvinden. We geven dit vorm door te puzzelen met het lessenrooster. Als we de klassen 1A en 1B als voorbeeld nemen: deze klassen hebben op hetzelfde moment les voor Frans, wiskunde en Nederlands. Op p. 18 kan je een voorbeeld van een lessenrooster terugvinden. In het lessenrooster zal je 2 keer per week een tweeuren-blok zien staan voor deze vakken. Aan de hand van co-teaching oefenen de leerkrachten een “sporentraject” uit. Omdat je 4 uur wiskunde, 4 uur Nederlands, maar slechts 3 uur Frans hebt, wordt het 4e uur de ene week wiskunde en de andere week Frans. Inspraak is een term die overal in De Ring heel wat inhoud heeft. Onder andere via de leerlingenraad kunnen de leerlingen hun visie op de school met anderen bespreken. 14

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication