42

1 We (beeld)bellen! Iemand kunnen zien, is zo fijn! Beeldbellen staat met stip op 1, want door corona werd hier volop gebruik van gemaakt binnen Dichterbij. een digitale helpende hand Het is groen... Breng rust in het dagritme: deze stoplicht- timer geeft met groen, oranje en rood licht heel duidelijk aan wanneer een activiteit bezig is, halverwege is, of aan het einde is. 4 Lekker gezond Op www.kijkopgezond.nl helpt Steffie de gezonde keuze te maken. Met de app ‘Little Story Creator‘ maak je een fotostappenplan van een gerecht. Handig als je samen kookt! 7 30 Technologische hulpmiddelen maken het leven van mensen met een verstandelijke beperking veiliger, vrijer, gezonder en leuker. En digitale zorg biedt de zorgprofessional nieuwe mogelijkheden in de dagelijkse praktijk. In coronatijd werd dat extra duidelijk! Het grootste gemis tijdens de eerste lockdown was natuurlijk onderling contact, waar iedereen juist zo’n behoefte aan had. Beeldbellen werd omarmd als alternatief voor fysiek contact. Bijvoorbeeld tussen bewoners en hun familie. Maar ook kon op die manier tóch behandeling plaatsvinden, op (veilige) afstand. Ook voor een zinvolle dagbesteding biedt technologie enorm veel mogelijkheden: in extra zelfstandigheid, beleving en leuke dingen om te zien en doen. En dat komt natuurlijk extra goed van pas bij thuisisolatie of in quarantaine. Wat de hulpvraag of ondersteuningsvraag ook is, wij adviseren om ook de technologische mogelijkheden te onderzoeken. Op deze pagina vind je elf inspirerende voorbeelden van hoe digitale zorg en hulpmiddelen hun bijdragen leverden in dit bijzondere jaar. Het laat wat ons betreft ook weer zien hoeveel creativiteit er binnen Dichterbij is. Hoe we met elkaar altijd kijken naar mogelijkheden en het toevoegen van waarde. Iedere dag: coronatijd of niet. Team e-health

43 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication