19

Locaties en gebieden een boost geven Evenementen bieden een goed podium om het publiek te boeien en te binden aan Eindhoven. Maar ook locaties in de binnenstad krijgen extra aandacht. Zo is de leegstaande VDMA fabriek aan de Vestdijk een ideale locatie om door het jaar heen prikkelende activiteiten te organiseren. Daarom hebben we in 2015 geïnvesteerd in een nieuwe huisstijl en de locatie geschikt gemaakt om te exploiteren. Dit hebben we getest in samenwerking met diverse organisatoren tijdens Eindhoven Mini Maker Faire, Dutch Design Week en Fijne Feestdagen Festival. Naast evenementen en locaties, worden ook specifieke gebieden onder de loep genomen. Zo wordt samen met relevante partijen een International Boulevard ontwikkeld aan de Vestdijk. Ook is een strategie uitgewerkt om Stratumseind de komende jaren een positieve boost te geven. Een vergelijkbaar traject staat voor het Stationskwartier en Dommelstraat op de planning. De binnenstad anno 2025 Om te zorgen dat Eindhoven ook in de toekomst aantrekkelijk blijft voor inwoners, investeerders, ondernemers en bezoekers, hebben we een bijeenkomst geïnitieerd om bruikbare ideeën te verzamelen voor een nieuwe beleidsvisie voor de binnenstad anno 2025. Daarbij hebben betrokkenen uit de wereld van cultuur, horeca, retail, wonen, werken, studeren, ruimte en vrije tijd in een werkatelier meegedacht over een nieuwe invulling van de binnenstad. Om te zorgen dat het niet alleen een visie wordt, maar ook echt een gezamenlijke focus waar we als partners aan bouwen, is vervolgens een Hackathon georganiseerd. Daarbij zijn Interne Stakeholders (partners uit de stad), Externe Experts (deskundigen met verstand van binnensteden en ontwikkelingen) en Internationaal Talent (studenten, kenniswerkers) uitgenodigd om hun mening en ideeën te geven. 19 EHV365 2015

20 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication