Maak het mee en zeg het voort Nog een taak die Eindhoven365 heeft, is het vertellen van de beste verhalen over Eindhoven. Dat doen we via onze ambassadeurs, relevante media en eigen kanalen. Taxichauffeurs als ambassadeurs De Eindhovense taxichauffeurs vormen voor bezoekers aan Eindhoven vaak het eerste contact en vervullen daarmee (onbewust) als het ware de rol van ‘baliefunctie’. Met name voor reizigers die arriveren op Eindhoven Airport. De ervaring leert dat onze taxichauffeurs nauwelijks op de hoogte zijn van de Eindhovense toeristische verleiders op het gebied van design en technologie. Een gemiste kans. Om deze chauffeurs van hun gastvrije rol voor Eindhoven bewust te maken, hebben we een inspiratiesessie verzorgd voor ongeveer 200 Eindhovense taxichauffeurs. Met het oog op herhalingsbezoek is kennis van de stad, in combinatie met een hartelijk welkom, ook voor taxibedrijven een belangrijke USP. Dit taxiproject krijgt in 2016 vaste vorm. ‘Red carpet treatment’ voor bedrijven Het innovatieve Japanse bedrijf Shimano, bekend van fi etsonderdelen, gaat in Eindhoven een hoofdkantoor vestigen. In samenwerking met gemeente Eindhoven en Brainport werd het personeel van Shimano in Eindhoven welkom geheten in de vorm een zogenaamde ‘red carpet treatment’. Deze ‘red carpet’ bestond uit een leuke rondrit door de stad en een infomarkt waarbij de medewerkers in het Nederlands en Engels werden geïnformeerd over lokale woon-, onderwijs- en leisure voorzieningen. De bedoeling is dat alle bedrijven die naar Eindhoven verhuizen voortaan kunnen rekenen op een warm welkom. Triggeren met ‘site inspections’ en ‘trade tours’ Eindhoven profi leert zich steeds meer als een aantrekkelijke bestemming voor designtoerisme. In 2015 brachten 22 EHV365 2015