23

© BUROBRABANT 22 Duitse touroperators een bezoek aan Eindhoven voor ‘site inspections’. Zij werden getrakteerd op een hospitality tour waarin allerlei ‘design verleiders’, leisure voorzieningen en verblijfaccommodaties in stad en regio werden aangedaan. Een succesvolle operatie die de komende jaren navolging krijgt. Crate & Barrel, de internationale verkoper van designproducten, is ondergedompeld in een design ‘trade tour’. De organisatie is dermate enthousiast over Eindhoven en heeft concrete plannen gemaakt om in 2016 design te kopen en verkopen van Eindhovense labels/designers. Goede samenwerking met Eindhovense hoteliers Ook de Eindhovense hoteliers merken dat Eindhoven in de lift zit als het gaat om toeristische bezoeken. In 2015 was de zaterdag voor veel hoteliers structureel de beste dag qua overnachtingen. Tot voor kort werden de hotels met name geboekt voor zakelijke overnachtingen doordeweeks. Dat betekent dat het aantal leisure overnachtingen fl ink toeneemt. Eindhoven365 werkt intensief samen met het Eindhovens Hotelier Overleg (EHO), waarbij alle Eindhovense hotels zijn aangesloten. Ontvangst van buitenlandse media Op het gebied van toerisme werkt Eindhoven365 intensief samen met het Eindhovens Hotelier Overleg, maar ook met Visit Brabant en NBTC. Doel van de gezamenlijke inzet: zoveel mogelijk (toeristische) bezoeken aan Eindhoven en Brabant, uit een groter herkomstgebied, beter verspreid over het jaar, waarbij bezoekers meer uitgeven. Het beschikbare budget is echter beperkt en moet dus 23 EHV365 2015

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication