slim worden ingezet. PR is daarom een interessant marketing instrument. In 2015 werden vele (inter)nationale journalisten en bloggers uitgenodigd en gehost. Met name uit Italië, Spanje, Duitsland, Engeland, Rusland en België. Eén van de hoogtepunten was het artikel van 12 pagina’s in het gerenommeerde Italiaanse travel magazine ‘Dove’ dat Eindhoven bestempelde als ‘Het nieuwe Amsterdam’ (voorpagina) en ‘Stad van de vreugde’. Eindhoven wordt opgemerkt Ook in de andere internationale media, gericht op innovatie, blijft Eindhoven niet onopgemerkt. Onlangs schreef New York Times in het kader van Dutch Design Week: “Eindhoven has emerged as a global center of design experimentation.” Daarnaast noemt Wired Eindhoven als één van de acht steden die laten zien hoe de toekomst eruit ziet. De uitspraak “Decide well, and cities are magic” is een mooi compliment naar onze filosofie ‘Wie kiest, wordt gekozen’. Inspireren via eigen kanalen Via onze eigen kanalen inspireren we bezoekers met verrassende locaties, routes en weetjes. Leidend daarin is de toeristische website thisiseindhoven.nl. Aan de hand van analytics, SEO en SEA wordt de website dagelijks geoptimaliseerd en aangevuld, zodat de vindbaarheid voor bezoekers zo goed mogelijk is. Ook social media speelt daarbij een belangrijke rol. In 2015 is de social media strategie stevig onder de loep genomen, geherstructureerd en uitgebouwd. De diverse (social) media kanalen vertellen nu ieder vanuit hun eigen kracht het Eindhoven verhaal, gericht op de specifieke doelgroepen. De offline City guide past in dit rijtje van storytelling tools. Een full-colour stadgids met toeristische informatie over het centrum, De Bergen, Strijp-S, Woensel West en de groene locaties in de stad. Inclusief plattegronden, een evenementen agenda en een volledige index. De guide heeft een oplage van 25.000 en is tweetalig. Het boekje met als titel ‘This is Eindhoven’ is gratis verkrijgbaar bij onder andere Brandstore Eindhoven en diverse partijen in de stad. Interactieve apps voor diverse events Een andere digitale tool die in 2015 meerdere malen effectief is ingezet, is de App. In 2014 heeft Eindhoven365, in samenwerking met technologie 24 EHV365 2015
25 Online Touch Home