6

Eindhoven, de stad van de vreugde “Eindhoven, la citta della gioia”, ofwel “Eindhoven, de stad van de vreugde.” Zo kopt het 12 pagina’s tellende artikel van Dove, hét reismagazine van Italië. Het artikel staat symbool voor een geweldig jaar dat we met het hele team en de stad hebben gehad. De hoogtepunten zijn talrijk en Eindhoven heeft zich van haar beste kant laten zien. Zowel nationaal als internationaal. Onze organisatie heeft daar zijn steentje aan bijgedragen. De Nationale Citymarketing Trofee voor de tweede keer op rij winnen en een Dutch Design Award ontvangen voor Beste Opdrachtgever is een belangrijke vakmatige erkenning en bevestigt de kracht en effectiviteit van onze aanpak. De kennis en ervaring houden we niet voor ons, maar delen we met het vakgebied en de steden in binnen- en buitenland die bij ons aankloppen. Het meervoud van kennis is kennissen, nietwaar?! Het netwerk van Eindhoven365 in de internationale wereld van place branding en design is afgelopen jaar verstevigd. Dat biedt ons de ruimte en mogelijkheid om het unieke verhaal van Eindhoven uit te dragen op relevante podia. Eindhoven maakt op diverse gebieden een positieve ontwikkeling door. De drukte in de binnenstad neemt merkbaar toe en voor de hoteliers was de zaterdag voor het eerst sinds jaren structureel de beste dag qua overnachtingen. De ervaring die we de afgelopen jaren hebben opgedaan, zorgt ervoor dat we onze doelgroepen steeds gerichter weten te bereiken. Zowel via media als off- en online kanalen. Maar ook door beleving toe te voegen in de stad. Succesvol en vol vreugde. Een bruisende en actieve stad is een stad van de toekomst. De erkenning die Wired Magazine daarvoor gaf, benam ons de adem. Eindhoven werd als leidende stad in een rijtje geplaatst met wereldsteden als San Francisco, Shanghai, Dubai en Los Angeles. Als deze internationale media Eindhoven spotten en omarmen, dan zijn we op de goede weg. Om talenten en starters aan te trekken en tegelijkertijd een woonklimaat en leefbaarheidsniveau te creëren waarbij de nieuwkomers onze stad als thuis gaan zien. Een stad en gemeenschap vol vreugde en verlangen naar een gezamenlijke toekomst. PETER KENTIE DIRECTEUR BESTUURDER 6 EHV365 2015

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication