7

THEMA PUBLIEK: aangiften, verhuizen, reisdocumenten, meldingen en klachten, afvalpas, enz. Onder het thema ‘Publiek’ vallen veel producten en diensten waarvoor inwoners en ondernemers in het verleden vaak naar het gemeentehuis gingen. Zoals een nieuw paspoort aanvragen, een geboorte of overlijden melden, of een verhuizing doorgeven. Dat kan nog steeds, maar we stimuleren dat mensen dat vooral zelf vanuit huis regelen. Dat is makkelijker en efficiënter. Voor complexe en persoonlijke dienstverlening is iedereen op afspraak welkom. We komen naar u toe of u komt naar de balie. Medewerkers telefonie en receptie helpen en ondersteunen en beantwoorden veel vragen. KIES HOE U ONS WILT BEREIKEN? We maken het iedereen makkelijk om (zelf) zaken te regelen. We zetten allerlei kanalen in, zoals internet, mail, sociale media, telefonie, Whatsapp, balie en post. U kiest zelf hoe u ons wilt bereiken. In alle gevallen is onze service goed geregeld, begrijpelijk en toegankelijk. HELDERE DIENSTVERLENING We zorgen dat u weet waar u terecht kunt voor informatie en diensten en welke voorwaarden er gelden. Uw rechten en plichten zijn duidelijk en we geven u op het juiste moment volledige en actuele informatie die is afgestemd op uw situatie. U hoeft gegevens maar één keer aan te leveren en we maken duidelijk welke informatie we van u hebben en wat we er mee doen. We garanderen de vertrouwelijkheid van gegevens, een betrouwbaar digitaal contact en zorgvuldige elektronische archivering. Heeft u een klacht ingediend of een vergunning aangevraagd, dan leggen we uit hoe de procedure loopt. MISSIE THEMA PUBLIEK In de Utrechtse Heuvelrug kunnen inwoners en ondernemers hun dienstverlening afnemen via zelfbediening. We maken het hen makkelijk om (zelf) zaken te regelen en contact op te nemen. Waar nodig bieden wij help & support. Onlinedienstverlening is ons voorkeurskanaal. Onze service is via alle kanalen eenduidig, begrijpelijk en toegankelijk. VISIE “De inwoner en ondernemer centraal, tenzij … Digitale dienstverlening, tenzij … Vraaggericht, tenzij …”

8 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication