3

Klanttevredenheidsonderzoek Ook dit jaar heeft de gemeente Renswoude een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder de Wmo-cliënten. Er zijn 118 vragenlijsten verzonden, waarvan 76 exemplaren tijdig zijn geretourneerd. Dat is een goede respons. De meeste cliënten zijn tevreden tot zeer tevreden over de contacten met zorgaanbieders en leveranciers van de geleverde hulpmiddelen. Gebruikers van de Regiotaxi geven aan heel tevreden te zijn over de ontvangst door de medewerkers van de Regiotaxi en de gemaakte afspraken van het callcenter van de Regiotaxi. Evenementenkalender 20-22/10/2014 VakantieBijbelKlub 01/11/2014 Halve Marathon Meer info zie evenementenkalender op www.renswoude.nl Collectevergunningen Week 41 Week 42 Ned.Brandwonden Stichting Bartimeus Sonneheerdt Verloren voorwerpen 29/09/2014 Sleutelbos, met o.a. autosleutel 23/09/2014 Trouwring 23/09/2014 Twee sleutels aan sleutelhanger 21/09/2014 Geelkleurige bal 18/09/2014 Hark/schoffel Gevonden voorwerpen 24/09/2014 Zwarte baseball-cap Oudere meldingen staan op www.renswoude.nl Info: 578152 of a.eilander@renswoude.nl De meeste cliënten zijn tevreden over de kwaliteit van de scootmobiel (95%) en de rolstoel (87%). Vorig jaar is de huishoudelijke ondersteuning opnieuw aanbesteed volgens een nieuw systeem. Gebleken is dat 15 % van de cliënten niet tevreden is over de gemaakte afspraken met de zorgaanbieders. Daarentegen geeft 95 % aan wel tevreden te zijn over de kwaliteit van de huishoudelijke ondersteuning. Een onderdeel dat minder scoort is “rechten en plichten”. Uit de enquête blijkt dat niet iedereen tevreden is over de informatie over de klacht- en bezwaarprocedure. Het college van burgemeester en wethouders en de klankbordgroep zijn van mening dat meer aandacht moet worden besteed aan dit onderdeel. Dit onderdeel wordt in samenspraak met de Wmo-klankbordgroep nog nader uitgewerkt. Dit is zeker van belang nu in 2015 het aantal Wmo-cliënten aanzienlijk wordt uitgebreid door de overheveling van taken van de AWBZ naar de Wmo. Gedacht wordt aan het ontwikkelen van een folder die ook digitaal beschikbaar komt. De conclusie is dan ook dat de meeste cliënten tevreden zijn over de contacten met de gemeente Renswoude, zorgaanbieders en leveranciers en de kwaliteit van de voorzieningen. Het is voor veel cliënten een spannende periode vanwege de transities van AWBZ naar Wmo en de daarbij gepaard gaande bezuinigingen. Een groot voordeel is dat Renswoude oog blijft houden voor de individuele cliënt. Daarin ligt ook de kracht van een kleine gemeente. Storingen CV-installaties huurwoningen: GSU, T: 0318-569484 Storingsdienst gemeente: Voor zeer dringende problemen is de storingsdienst van de gemeente, buiten kantooruren te bereiken onder telefoonnummer 06-51148102. U kunt uw problemen inspreken, geef uw telefoonnummer door. Renswoude, 6 oktober 2014 2

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication