24

verenigingen een bijdrage moesten leveren aan de bezuinigen en met 10% minder subsidie paste dat beter in het totale bezuinigingsbeeld. Daarnaast speelde voor de VVD ook mee dat er nog geen duidelijk subsidiebeleid is. Helaas konden de coalitiepartijen CDA en SGP, aangevuld met Dorpsbelang Renswoude, zich niet vinden in het voorstel van de VVD en zodoende haalde het voorstel geen meerderheid. Hierdoor gaan de verenigingen vanaf 2015 toch 30% minder subsidie ontvangen. De CU kon zich overigens wel vinden in het voorstel van de VVD. De VVD vindt het bijzonder jammer dat het voorstel geen meerderheid heeft gehaald en vreest dan ook dat de verenigingen dit op zullen gaan vangen met verhogingen van de contributies. De sportieve en actieve burger betaalt hierdoor helaas de rekening. Dit komt het bruisende verenigingsleven van Renswoude niet ten goede en dat had de VVD graag anders gezien. < OPBRENGST COLLECTE BRANDWONDENSTICHTING We zijn blij dat we dit jaar het bedrag van E1648,26 mogen overmaken naar de Nederlandse Brandwondenstichting in Beverwijk. Zij kunnen daar weer onderzoeken doen naar hoe kunnen we patienten groot of klein een zo'n min mogelijke onzichtbare litteken(s) geven. Hoe geven we een behandeling met een snelle genezing? Hoe vangen we de naaste familie op? Voor hen is het vaak ook ver rijden als het hun kind of partner is. Uw gift wordt goed besteed voor verdere onderzoeken voor de toekomende tijd, Iedereen die gelopen heeft en gegeven, hartelijk dank tot 2015. Collectant worden, dat kan, bel: 0318 - 57 1494 < VERKIEZING GEZELLIGSTE WINKEL VAN GEMEENTE RENSWOUDE VAN START De 3e editie van de Verkiezing van de Gezelligste Winkel van de gemeente Renswoude van start gegaan. Er kan tot en met 9 januari 2015 op alle genomineerde winkels uit de gemeente Renswoude gestemd worden. Inwoners van de gemeente Renswoude kunnen stemmen via www.gezelligstewinkel.nl. Stemmen is zo gebeurd en bovendien maken stemmers kans op het winnen van mooie prijzen. Inwoners van Renswoude worden opgeroepen om te stemmen op hun favoriete winkel. Dit kunt u doen via de lokale media, via Twitter en via Facebook. Voor veel winkels is het fantastisch om via een stem de waardering van de consument te ont19

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication