45

Er was op de editie van vorig jaar toch ook wel wat kritiek? Rahusen: ‘Ja en die hebben we ter harte genomen, geëvalueerd en oplossingen bedacht. Het was voor iedereen de eerste keer en dat is toch even wennen. We gaan zorgen voor een betere bewegwijzering, er is een VIP-service en er lopen straks genoeg mensen op het terrein die alle vragen gaan beantwoorden.’ We creëren een opstelling waarbij de boot in zijn totaliteit te bewonderen is, overzichtelijk voor de bezoekers en genoeg ruimte voor de exposant. Waarom mag een maritiem bedrijf niet ontbreken? ‘Omdat het een feestje is’, reageert Hoeve. ‘We omringen ons graag met gezellige mensen waar we plezier mee hebben. En dat plezier willen we in Lelystad uitstralen. Vanzelfsprekend gaat het uiteindelijk om de verkoop, maar dan wel op een manier die voor iedereen prettig aanvoelt. Dus veel persoonlijk contact en overleg.’ Rahusen springt daarop in: ‘In principe is het natuurlijk een verkoopplatform, maar we onderscheiden ons wel. We verwachten van de exposant dat er actief wordt meegedacht. Wij geven de tools en zij moeten er wat van maken, maar krijgen daarin veel vrijheid om zich zo goed mogelijk te presenteren. De opzet is ook weer even anders dan anders. De boten liggen niet rijtje aan rijtje zodat de bezoeker bij binnenkomst alleen de spiegel ziet. Het is dus niet bootje neerleggen en over vier dagen maar zien wat het oplevert. We proberen juist zo’n opstelling te creëren waarbij de boot in zijn totaliteit te bewonderen is, overzichtelijk voor de bezoekers en genoeg ruimte voor de exposant. Dat geeft een heel ander beeld. We hebben drie pijlers, namelijk oriëntatie, adviseren en aankoop bevorderen. Van daaruit moet de exposant aan de slag om er een succes van te maken. Het is een nationale en internationale beurs die voldoet aan de huidige wensen van zowel exposanten als toekomstige botenbezitters. Pas is onze vernieuwde website gelanceerd waarbij bezoekers al een goed beeld krijgen van wat er in Lelystad te beleven valt.’ Noem eens iets waar je trots bent? Hoeve: ‘De Golden Boulevard!’ ‘Daar liggen echt de meest exclusieve jachten die niet zouden misstaan in Saint Tropez of Cannes. Een lust voor het oog. Maar ook innovatie komt ruimschoots aan bod. Denk aan de snelle ontwikkeling van het elektrisch varen of Arjen Rahusen de multi-hull zeilboten die op dit moment zo in opmars zijn. Vooral de catamarans – die hierdoor een hoge snelheid kunnen behalen - zijn daar een goed voorbeeld van. Er zijn verschillende exposanten die hier mee komen.’ Ook innovatie komt ruimschoots aan bod. Denk aan de snelle ontwikkeling van het elektrisch varen of de multi-hull zeilboten. En wat verder nog? ‘Te veel om op te noemen’, reageert Hoeve. ‘Belangrijk is dat we een topbeurs realiseren met als hoofdmoot watersport en boten, maar ook aanverwante bedrijven hebben zich aangemeld. Gemiddeld blijft de bezoeker zo’n vierenhalf uur en die moet je dan ook wel wat bieden. Er is genoeg vertier voor het hele gezin. Het moet echt een dagje uit worden.’ Meer informatie: www.hiswatewater.nl. Alex Hoeve HISWA MAGAZINE 3 45

46 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication