38

VYVA Fabrics: stoffen, Zachtroze, wijnrood, metallic accenten, technische stoffen en de dandy-stijl: dat zijn de trendvoorspellingen die Carol Driessen en Patrick in ’t Veld doen op het gebied van interieurstyling in de watersport. En, de kleur blauw komt terug. Die ene kleur blauw die je een paar decennia geleden in elke boot vond. Tekst: Dominique van Dam Driessen en In ’t Veld kunnen het weten. Als directeur en productontwikkelaar bij Vyva Fabrics adviseren ze zo’n 95% van de (Nederlandse) werven, architecten en bouwers op het gebied van interieurstyling. En dat al meer dan 25 jaar. ‘We bijvoorbeeld bij de eigenaar van de boot thuis langs te gaan. ‘We kijken wat de klant mooi vindt, hoe hij leeft. We kijken natuurlijk naar de opbouw van de boot en welke details er zijn’, legt In ’t Veld uit. ‘Daarnaast zien we veel. We willen dat de beleving van thuis aan boord komt. De boot customizen is ons doel. delen knowhow’, zegt Driessen. ‘We komen bij werven, groot en klein, en werken samen met eigenaren, architecten en bouwers van boten, sloepen, superjachten en motorboten. Eigenlijk is er bij de bouw van een boot relatief nog weinig aandacht voor het interieur. Wij maken een boot eigen.’ Dat ‘eigen maken’ van de boot doen ze bij Vyva Fabrics door We komen op zoveel plekken, in zoveel jachten. We doen inspiratie op in Monaco, op Boot Düsseldorf, maar ook in modestad Milaan.’ Beleving aan boord ‘Bij de klant sparren we veel, we denken mee. We willen dat de beleving van thuis aan boord komt. De boot “customizen”, dat is ons doel en onze taak. We Groei bij Vyva Fabrics ‘We werken met 16 mensen in dit bedrijf elke dag aan interieurstyling’, zegt In ’t Veld. Vroeger deed Vyva Fabrics dat vooral voor de watersportindustrie, inmiddels is het bedrijf op veel meer vlakken actief. Zo’n 75% van de projecten is buiten de watersport, maar het bedrijf heeft nog net zoveel klanten en projecten in de watersportbranche als voorheen. Vyva Fabrics is daarom heel hard gegroeid. ‘We zijn van buiten naar binnen gaan werken. De collectie is breder, maar onze bijzondere materialen die we altijd al hadden, kunnen we op veel plekken inzetten.’ HISWA MAGAZINE 5

39 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication