43

Je bent afgestuurd als historicus. Dat is iets anders dan de watersport. Hoe is jouw loopbaan verlopen? “Totaal anders dan verwacht! Als fervent watersporter kwam tijdens de middelbare school de perfecte bijbaan op mijn pad: allround medewerker bij Jachthaven Poelgeest. Ik heb hier mijn hele studietijd gewerkt. Mijn rol in de verkoop werd steeds groter en daarmee werd het voor mij duidelijk: mijn carrière zou een commerciële kant op gaan. Een loopbaan in de sales was dan ook het vervolg, aanvankelijk buiten de watersport. De watersportbranche bleef echter trekken. Samen met een vriend richtte ik daarom een watersportbedrijfje op. Al snel meldde de grootste klant zich: Jachthaven Poelgeest. Zo bleef de warme band jarenlang in stand. Het onverwachte wegvallen van de eigenaar van Jachthaven Poelgeest leidde twee jaar geleden tot mijn terugkeer binnen het bedrijf.” Op welk succes ben je het meest trots? “In eerste instantie stond de continuïteit van het bedrijf voorop. Dat is gelukt. Gezien de gebeurtenissen vind ik het fijn dat ik daar een belangrijke bijdrage aan heb kunnen leveren. De continuïteit is snel overgegaan in groei. De verkoop van onze hoofdmerken Antaris en Maril heeft een enorme vlucht genomen. We hebben het merk Maxima toegevoegd HISWA MAGAZINE 6 aan ons assortiment en daarmee onze klantenkring vergroot. Ons team en de dienstverlening hebben we uitgebreid; de haven en winterstalling liggen het hele seizoen overvol. Onze klanten een onbezorgd vaarseizoen geven, dat is waar het uiteindelijk om draait!” Gelukkig zien wij steeds minder booteigenaren met hun eigen potje antifouling onder de boot verdwijnen. Welke (duurzame) ontwikkelingen zijn er binnen het bedrijf? “Als bedrijf bewegen wij mee met de veranderende wensen van onze klanten. Zo is een sloep niet meer per definitie blauw met wit. Het persoonlijker aankleden en inrichten van je sloep is de nieuwe norm. Ook de aloude diesel is niet meer heilig. Een deel van onze sloepen wordt uitgerust met benzinemotoren. Ook dit jaar nemen wij weer elektrisch aangedreven boten op voorraad. Qua duurzaamheid: gelukkig zien wij steeds minder booteigenaren met hun eigen potje antifouling onder de boot verdwijnen. Ook het aantal mensen dat de boot zelf poetst is dalend. Tijd wordt gezien als een schaars goed. Mensen willen vooral genieten. Wij maken dit mogelijk. Ik verwacht dat dit ’ontzorgen’ de komende jaren alleen maar toeneemt.” Bij HISWA besteden we veel aandacht aan ‘duurzame inzetbaarheid’ en ‘een leven lang leren’. Biografie Bas van Dullemen (33 jaar) is afgestudeerd als historicus aan de Universiteit van Leiden. Voordat hij als manager (after) sales bij Jachthaven Poelgeest aan de slag ging, was hij oprichter en mede-eigenaar van een eigen watersportbedrijf. Zijn vrije tijd besteedt hij aan zeilen, varen, vissen en waterskiën. Bas woont samen met zijn vriendin in Leiden. Waar wil jij nog aan werken op persoonlijk vlak? “Mijn prioriteit ligt bij het blijvend laten groeien van ons bedrijf. Welke kansen kunnen er nog benut worden? Wat te doen als de watersportsector verandert of als de economie tegen zit? Dergelijke vragen bieden voor mij genoeg uitdaging voor de toekomst. In ons bedrijf krijg ik veel ruimte om nieuwe ideeën te ontwikkelen en uit te voeren. Ik vind het belangrijk om het team continu te coachen zodat wij kunnen meeveren met de wensen van onze klanten. Ik ben ervan overtuigd dat een hoge klanttevredenheid aan de basis staat van een succesvolle onderneming en bijdraagt aan een fijne werkomgeving.” Ik vind het belangrijk om het team continu te coachen zodat wij kunnen meeveren met de wensen van onze klanten. 43

44 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication