129

Artist impression van het nieuwe, aan de A12 gelegen DC van HelloFresh op Prisma Bedrijvenpark in Bleiswijk. Olaf Vreeburg Meer informatie: HelloFresh Olaf Vreeburg, head of Operations 020 - 760 2012 www.hellofresh.nl Nominatie Dutch Marketing Awards HelloFresh heeft de deze eeuw ontstane markt voor de maaltijdbox in de afgelopen zes jaar daadwerkelijk opengebroken en aanzienlijk vergroot. Het van origine Duitse bedrijf is dan ook recentelijk genomineerd voor de prestigieuze marketing vakprijs Dutch Marketing Awards in de categorie ‘Marketing Company of the Year’. overdag, maar ’s avonds vanaf 17.00 uur of in het weekend. We doen dit met speciaal hiervoor geschikt, eigen vervoer.” “Om op het gebied van transport te kunnen verbeteren én te kunnen besparen op vervoerskosten, onderzoeken we momenteel of we kunnen samenwerken, ofwel vervoer kunnen delen met andere foodpartijen, bijvoorbeeld partijen in de horeca,” vervolgt Vreeburg. “Ook doen we onderzoek naar elektrisch aangedreven bussen en bussen met zonnepanelen. Daarnaast zien we mogelijkheden voor het bezorgen per fiets. Zo hebben we zojuist tests achter de rug met zowel actief als passief gekoelde fietsen. Actief koelen kan met behulp van een accu. Bij passief koelen zetten we isolatie en icepacks in.” Expansie In tegenstelling tot veel andere online producten is de online verkoop van food pas laat tot stand gekomen. Vreeburg: “Wij zijn zes jaar geleden gestart en zien nog veel groeipotentieel. Onze pieken vallen niet samen met die van leveranciers van andere online producten; we werken niet seizoen afhankelijk. Wel hadden we met de groei van de afgelopen steeds meer personeel nodig. Dat betekent dat wij mogelijke schaarste op de arbeidsmarkt vóór wilden zijn met het op grotere schaal in dienst nemen, maar vooral ook het langer binden van bestaande medewerkers. Zo denken we voortdurend na over het bieden van structuur, kansen en maximale zekerheid. We zijn een jong en dynamisch bedrijf. Chauffeurs en inpakmedewerkers krijgen hier perspectief met goede doorgroeimogelijkheden.” Met het nieuwe DC is HelloFresh ook bewust in de ‘eigen’ regio gebleven, volgens Vreeburg. “Dit is natuurlijk een logistiek gezien interessant gebied met een uitstekende infrastructuur,” zegt hij. “Maar hier kunnen we ook onze huidige medewerkers en ons kennisnetwerk behouden. Het gros van dit werk moet echt met mensenhanden worden gedaan. We kunnen het ons bijvoorbeeld niet permitteren dat er een slechte tomaat in een box terechtkomt. Wij hebben niet voor niets een reputatie in kwaliteit opgebouwd. Robotisering is dan ook niet zomaar een optie. Wel valt er nog veel te innoveren op het gebied van efficiency. In ons voordeel is dat we vernieuwingen onderling snel met onze vestigingen in andere landen kunnen delen.” ‹‹ Logistiekvastgoed 2018 - 129 Wereldwijd HelloFresh maakt deel uit van een mondiaal beursgenoteerde organisatie met vestigingen in de VS, Canada, Australië, VK, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de Benelux. Wereldwijd leverde HelloFresh in het laatste kwartaal van 2017 zo’n 39,5 miljoen verse en gevarieerde maaltijden af bij circa 1,45 miljoen huishoudens.

130 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication