43

vindt zijn weg ook naar de kantoorruimtes die zich aan het atrium bevinden en allemaal een grote glazen wanden hebben. Smits: “In het atriumgebied komen alle hospitality en shared services die voor iedereen toegankelijk zijn. Dat geldt ook voor het dakterras. Of je nu één werkplek huurt of een hele verdieping, iedereen is er welkom.” Trap als tribune Bij de hoofdentree komt de receptie en een luxe koffiebar die ook toegankelijk is voor passanten. Er komt een mogelijkheid om pakketjes te laten bezorgen en/of afhalen. De gevel wordt transparant en de gebouwgebonden installaties op de 3e verdieping aan de voorzijde, die eigenlijk op de mooiste plek zitten, verhuizen naar een andere plek in het gebouw ten faveure van luxe offices met uitzicht op Musis Sacrum. De trap over de volle breedte in het atrium kan ook dienst doen als tribune, bijvoorbeeld bij een evenement. De nieuwe inrichting krijgt hier en daar ronde accenten, ‘een knipoog naar het verleden van het gebouw als warenhuis’. Plug and play-units De eerste verdieping meet ruim 3.500 m2 en is in delen of in zijn geheel te huren. De tweede verdieping is een fractie kleiner en is ook in delen of helemaal te huren. Beide verdiepingen krijgen aan de randen van het Derck Jan Smits: ‘Of je nu één werkplek huurt of een hele verdieping, iedereen is er welkom’ Van links naar rechts: Andre Verpoorten, Derck Jan Smits en Leon de Lobel atrium horecavoorzieningen. Op de derde etage komen ‘plug and play’ kantoorunits, van één tot zes werkplekken. Units koppelen is een mogelijkheid. De Lobel: “Vandaag het contract tekenen en morgen al aan de slag.” De derde verdieping bevat ook de vergaderruimtes die toegankelijk zijn voor gebruikers van alle verdiepingen. Tot slot is er het multifunctionele dakterras van 400 m2 , met veel groen. Meer commitment De Lobel: “Wij zitten als The Office Operators dedicated op het gebouw en investeren er ook in. Dat is redelijk uniek en vertaalt zich in meer commitment naar het gebouw en de gebruiker. De praktische kant van het beheer en onderhoud gebeurt daarom ook met lokale partijen, zodat we snel kunnen schakelen. Klein ongemak, zoals een kapotte deurklink op vrijdagmiddag, lossen we direct op en schuiven we niet door naar de nieuwe week.” Leon de Lobel: ‘We hebben het over de hotelisering van het kantoorleven’ De hele renovatie gebeurt overigens zo duurzaam mogelijk en het gebouw heeft straks de best mogelijke energielabels, wat resulteert in lagere lasten voor de gebruikers. De planning is om in februari 2020 open te gaan. Makelaars die aanvragen krijgen voor kleinere kantoorunits kunnen die neerleggen bij UTOO. De Lobel: “We zijn nog in gesprek met een partner die de horeca wil invullen en die ook ‘roomservice’ biedt. Eigenlijk hebben we het over de hotelisering van het kantoorleven.” Bijkomend voordeel van alle gedeelde ruimtes, is de kruisbestuiving die er gaat plaatsvinden. “Ideeën uitwisselen, sparren, samenwerken; de vrije ruimte is ideaal om anderen te ontmoeten.” Journey Offices & Spaces ligt op loopafstand van twee treinstations. Er is een bushalte voor de deur, een inpandige parkeergarage en een fietskelder. De Lobel: “Ook met de auto is het prima bereikbaar, terwijl je middenin de dynamiek van de stad zit.” Leon de Lobel Mobiel 06-50518518 leon.delobel@theofficeoperators.nl Stationslocaties 2019/2020 - 43

44 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication