9

We kunnen we onze klanten tegenwoordig nagenoeg alles bieden wat ze voor een houtgerelateerde klus nodig hebben aan. Een tevreden klant staat bij ons hoog in het vaandel. In de kern is het simpel: als je goed geholpen wordt, dan blijf je steeds bij dezelfde winkel kopen en zou je er zelfs voor om willen rijden.’ Harm Team Jongeneel Apeldoorn: vlnr Wilco van Schoonhoven, André Kuiper, Danny Haas, Michel Konijnenberg en Ruud Stoverinck is positief over de resultaten van de nieuwe aanpak: ‘We hebben het aantal klanten stevig kunnen uitbreiden, niet alleen door onze eigen inspanningen maar ook door een intensieve samenwerking met de vertegenwoordiger die hier in de regio werkt. We houden de relevante gegevens van al onze klanten systematisch bij, zodat we steeds goed van hun wensen en behoeften op de hoogte zijn .’ Succesfactoren Het derde haalcentrum dat we bezoeken, is Apeldoorn. Teamleider Danny Haas is ook enthousiast: ‘Wij zien onszelf als het magazijn voor bouwbedrijven en zzp’ers uit de regio én voor bouwbedrijven die hier in de regio een werk uitvoeren. Ze houden tegenwoordig geen voorraad meer aan en moeten de benodigde materialen dus snel kunnen ophalen. Voor de verbouwing hadden we hier een heel klein ‘shoppie’. De gangpaden die we nu in onze shop hebben, zijn breder. De eerste ervaringen waren direct positief. Onze klanten waarderen dat we dit doen. Ze zien ons niet als een gespecialiseerde vakhandel, maar het feit dat ze hier alles kunnen krijgen wat ze nodig hebben, vinden ze een groot voordeel. One stop shopping. Als ze een deur bij ons komen halen, dan is het gewoon vervelend dat ze nog naar een ander moeten voor het hangen sluitwerk. Wij vonden dat zelf ook vervelend. Je wilt je klanten immers zo goed mogelijk kunnen bedienen. Een bijkomend voordeel is dat alles ook op één factuur komt te staan, met name voor zzpers. We behandelen onze klanten zoals we zelf ook behandeld willen worden. We willen dat ze hier met een glimlach binnenkomen en met een nog grotere glimlach weggaan en bij zichzelf denken: die jongens hebben er verstand van. Een goede service en kennis van zaken. Dat zijn twee belangrijke succesfactoren. We hebben een goed samenspel met het kenniscentrum in Zwolle. Als de klant bijvoorbeeld een maatwerkdeur nodig heeft, dan kunnen we hun assistentie inroepen.’ � INHOUT 9

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication