15

opdrachtgevers waaronder gemeenten, woningcorporaties en beleggers, maar ook met onze medewerkers, collega-bouwbedrijven, onderaannemers en klanten. Daarnaast zetten wij in op duurzaamheid en digitale marketing. Het NOM-label dat wij hebben mogen ontvangen, zien wij als een erkenning voor onze innovatieve aanpak op het gebied van duurzaamheid. Dat geldt eveneens voor het Optio woningconcept. Met dit flexibele concept bieden wij kopers tevens een ruime keuze uit verschillende uitbreidings- en indelingsmogelijkheden en afwerkingsvarianten. Het gaat daarbij dus niet alleen om snel ontwikkelen en duurzaam bouwen.’ We vragen Peter Westeneng naar de activiteiten van Van Wanrooij op het gebied van digitale marketing: ‘Ik denk dat we daarmee ook vooroplopen. We hebben een bestand van zo’n 40.000 potentiële kopers opgebouwd en daar komen er elke maand zo’n 1.000 bij, onder meer via onze website waarop ons totale aanbod kan worden bekeken. Via onze nieuwsbrief onderhouden we een hoogfrequent contact met deze groep. Daarnaast hebben we 30.000 volgers op Facebook en maken we gebruik van big data-technieken om een beter beeld van onze (potentiële) kopers te krijgen.’ Virtuele beleving Peter Westeneng neemt ons mee door het Van Wanrooij keuken, badkamer en tegel Warenhuys. Met zijn uitspraak dat ze er hier in Waardenburg nog meer een belevingscentrum van hebben gemaakt, heeft hij niets te veel gezegd. Als je op zoek bent naar een keuken, een badkamer of naar tegels, dan vind je hier op 3.000 vierkante meter volop inspiratie met talloze interactieve elementen. Het Warenhuys is in vier verschillende stijlgebieden ingedeeld: Puur, Modern, Klassiek en Trendy. Naast de nieuwste keuken- en badkameropstellingen kun je bijvoorbeeld ervaren wat een waterbesparende kraan inhoudt Van Wanrooij App en hoe het tegelwerk eruitziet in het ochtend- en avondlicht. We komen ook een aantal keuzepleinen tegen, een spoelbaktheater, een kookstudio, een kinderbioscoop en een tweetal ‘paskamers’ waar je met kartonnen elementen op ware grootte een idee kunt krijgen van de mogelijke indeling van je eigen keuken of badkamer. Het is gewoon te veel om op te noemen. Peter Westeneng: ‘We willen onze klanten graag laten ervaren wat de mogelijkheden zijn. Dat kan sinds kort ook digitaal. We hebben namelijk een applicatie ontwikkeld waarmee onze klanten hun toekomstige woning virtueel kunnen beleven, alsof ze er echt doorheen lopen. Daarbij kunnen ze verschillende indelingen, uitbreidingsopties en inrichtingsstijlen ervaren, nog voordat de woning is gekocht of gebouwd. Met betrekking tot de verschillende bouwkundige opties en het daaruit voortvloeiende meer- en minderwerk gaan we in het souterrain nog een adviesstudio inrichten.’ Tot slot komt de relatie met Jongeneel aan bod. Peter Westeneng is er duidelijk over: ‘Wat onze leveranciers betreft kiezen we ook voor duurzame relaties. Jongeneel is één van onze vaste partners. Natuurlijk speelt de prijs in elke leveranciersrelatie een rol, maar dat is zeker niet het enige dat telt. We moeten het samen doen.’ Het Van Wanrooij keuken badkamer & tegel Warenhuys heeft ontegenzeggelijk de WOW-factor, maar dat geldt eveneens voor de wijze waarop de totale onderneming zich manifesteert. Petje af.  De nieuwbouwwoningen van Van Wanrooij worden op basis van het flexibele woningconcept Optio ontwikkeld. Voor bijna alle Optio woningtypen heeft Van Wanrooij een gratis App ontwikkeld waarmee je door je toekomstige woning kunt lopen en de verschillende extra opties kunt ervaren, zoals een uitbouw of een zolder met een dakkapel. De makelaars waarmee Van Wanrooij samenwerkt, beschikken over een uitgebreidere variant die het onder meer mogelijk maakt om tussen verschillende woonstijlen te switchen. Het is ook mogelijk om de demoversie met een Google Cardboard in Virtual Reality te bekijken. Meer informatie over deze unieke App vind je op www.vanwanrooij.nl onder de button nieuws. INHOUT 15

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication