6

SERVICE Klant moet zich koning voelen ALLES WAT JE AANDACHT GEEFT, GROEIT Hoe wordt de nieuwe koers van Jongeneel door de vestigingen ervaren? Met dit doel brengen we een bezoek aan Jongeneel Terneuzen. We komen snel tot de conclusie dat het hele team enthousiast is. Michel Palmen: ‘Over de nieuwe koers van Jongeneel zijn we erg enthousiast. Dat geldt voor het hele team. De klant moet zich koning voelen.’ J e ziet de vestiging al van verre. De indrukwekkende loods is een niet te missen blikvanger. We zijn benieuwd naar de historie. Het is onze eerste vraag nadat we gastvrij door vestigingsmanager Michel Palmen zijn ontvangen: ‘Daar zit inderdaad een hele geschiedenis aan vast. In het kort kan ik erover zeggen dat de directeur van de Terneuzense Scheepsbouw Maatschappij gecharmeerd was van de imposante staalconstructie van een van de paviljoens op de Wereldtentoonstelling van 1958 in Brussel. Hij was ervan overtuigd dat hij de constructie goed op het terrein van zijn scheepswerf kon gebruiken. En zo geschiedde. Na afloop van de Expo kocht hij het gevaarte en liet het grootste deel ervan herrijzen. Als gevolg van de malaise in de scheepsbouw kwam de loods in 1982 in handen van houthandel Schoenmakers en dat bedrijf werd later door Jongeneel overgenomen.’ We vragen Michel Palmen naar het verzorgingsgebied van zijn vestiging: ‘Wij bedienen Zeeuws-Vlaanderen, Noord- en Zuid-Beveland, Walcheren en Schouwen-Duiveland. We zijn ook wel in België actief, maar dat is niet zo eenvoudig vanwege de afwijkende houtmaten.’ Michel heeft Terneuzen al vijf jaar als vestigingsmanager onder zijn hoede en heeft dus al het een en ander meegemaakt: ‘Door onze ligging hadden we altijd al een aparte positie, ook omdat we hier onze eigen logistiek verzorgen, maar over de nieuwe koers van Jongeneel zijn we hier allemaal ‘WIJ WERKEN HIER VOLGENS VIER BASISPRINCIPES: KEN JE KLANT, HERKEN JE KLANT, KORTE LIJNEN EN DIRECT CONTACT. WE ZIJN ZEER SERVICEGERICHT’ Vestigingsmanager Michel Palmen van Jongeneel Terneuzen 6 INHOUT 49|2016

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication