7

erg enthousiast. Dat geldt voor het hele team. De klant moet zich koning voelen. We hebben er pijn in onze buik van als een klant ontevreden is. Wat hebben we fout gedaan, vragen we ons dan af, en hoe kunnen we er lering uit trekken? Gelukkig komt het niet vaak voor.’ Servicegericht Michel Palmen noemt zich een genaturaliseerde Zeeuw: ‘Zoals jullie ongetwijfeld al hebben gehoord, ben ik een geboren Limburger. Ik ben getrouwd met een Zeeuwse uit Cadzand. We zijn hier gaan wonen nadat mijn schoonvader mij had overgehaald om in zijn bouwbedrijf te gaan werken. Dat was een hele overstap want daarvoor werkte ik in de accountancy. Die ervaring bleek evenwel goed van pas te komen. Daarnaast heb ik altijd graag met mijn handen gewerkt. In de dertien jaar dat ik daar heb gewerkt, heb ik de bouwwereld goed leren kennen. Je weet dan veel beter waar je klanten het over hebben. Dat geldt overigens niet alleen voor mij maar ook voor de andere leden van mijn team. Het zijn vrijwel allemaal oude rotten in het vak. De nieuwe commerciële organisatie van Jongeneel brengt voor ons in Terneuzen geen grote veranderingen met zich mee. Wij werken hier volgens vier basisprincipes: ken je klant, herken je klant, korte lijnen en direct contact. We zijn zeer servicegericht. Logistiek werken we met vaste routedagen, maar als een klant zijn spullen per se op een andere dag nodig heeft, dan maken we een uitzondering. Onze houding is: als het kan, dan doen we het. Dat we onze eigen logistiek verzorgen, maakt het natuurlijk wel makkelijker.’ Michel Palmen is positief over de bouwshop: ‘Het assortiment kan nog wel wat worden verbeterd en uitgebreid maar voor onze haalklanten is het zonder meer een pluspunt en prijstechnisch liggen we goed in de markt.’ We vertrekken uit Terneuzen met het gevoel dat we van deze vestiging nog veel kunnen leren.  Het indrukwekkende magazijn is voor Jongeneel Terneuzen een niet te missen blikvanger De bouwshop is een pluspunt voor haalklanten en ligt prijstechnisch goed in de markt INHOUT 7

8 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication