4

ASSORTIMENT Het sleutelwoord is ontzorgen JONGENEEL DENKT IN TOTAALOPLOSSINGEN Teneinde haar klanten beter te kunnen bedienen heeft Jongeneel haar organisatie aangepast. De vestigingen staan weer centraal. Daarnaast wordt het assortiment onder de loep genomen en nog beter op de behoeften van de verschillende klantgroepen afgestemd. Samen met haar leveranciers werkt Jongeneel ook aan nieuwe product- en serviceconcepten. W e maken kennis met Ad Blokker. Als hoofd productmanagement en formulebeheer is hij verantwoordelijk voor de samenstelling van het assortiment van Jongeneel en daaronder valt ook het assortiment van de bouwshops. Hij komt van buiten maar was al eerder werkzaam bij Jongeneel Alkmaar. Hij woont met zijn gezin nog steeds in die regio en blijkt zijn carrière als meester meubelmaker te zijn gestart: ‘Dat klopt en het bloed kruipt soms nog steeds waar het niet gaan kan. Ik werk namelijk graag met mijn handen. Ik haal ook oude motorfietsen uit elkaar om ze vervolgens weer in elkaar te zetten. Mijn eigen motor heeft er ook aan moeten geloven. Ik hou ervan om iets op te bouwen. Voordat ik bij Jongeneel Alkmaar aan de slag ging, was ik vijf jaar lang vertegenwoordiger bij Würth Nederland, een groothandel in montage- en bevestigingsmaterialen. Na mijn periode bij Jongeneel Alkmaar heb ik bij CRH gewerkt en was ik nauw betrokken bij het logistieke proces voor het Groninger Forum, een iconisch, multifunctioneel gebouw dat in het centrum van Groningen verrijst. Dit project kende vele uitdagingen. Zo moest de overlast voor de omwonenden tot een minimum worden beperkt, was er geen ruimte voor voorraad op de bouwplaats en mocht de bouwplaats na acht uur ’s morgens niet worden bevoorraad. Het project moest ook aan strenge eisen op het gebied van duurzaamheid voldoen. Dit project vormde de basis voor de ontwikkeling van het BouwBewust-concept. Voordat ik opnieuw bij Jongeneel aan de slag ging, heb ik nog anderhalf jaar als senior accountmanager bij BMN Bouwmaterialen gewerkt om daar het assortiment hout en plaat concrete vorm en inhoud te geven.’ One-stop-shopping We vragen Ad Blokker naar de missie van Jongeneel: ‘Mijn belangrijkste uitdaging is om Jongeneel qua assortiment weer op de kaart te zetten. Jongeneel was altijd ‘heer en meester’ op het gebied van hout en plaat en dat specialisme gaan we in ere herstellen. Om onze klanten optimaal te kunnen bedienen, gaan we daarnaast in totaaloplossingen denken. Wat hebben zzp’ers en kleinere aannemers die in de woningbouw actief zijn, bijvoorbeeld nodig bij het installeren van een nieuwe keuken, het aanbrengen van een nieuw plafond of het leggen van een nieuwe vloer? Bij het uitvoeren van dit soort klussen moeten ze niet alleen van onze specialistische kennis kunnen profiteren, maar de benodigde materialen en alle toebehoren ook bij ons kunnen bestellen en ophalen. One-stop-shopping. We zullen het assortiment van onze bouwshops daarop nog verder toespitsen. Het gaat daarbij onder meer om het optimaliseren van ons assortiment verbindingsmiddelen zoals schroeven en ankers, het toevoegen van dampremmende en dampopen folies en het HET IS MINSTENS ZO BELANGRIJK OM ONS TE VERDIEPEN IN HOE WIJ ONZE DIENSTVERLENING VERDER KUNNEN VERBETEREN’ 4 INHOUT 50|2017

5 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication