5

uitbreiden van ons assortiment elektrisch gereedschap. En ze moeten bij ons bijvoorbeeld ook een kunststofdorpel kunnen krijgen. Voor onze landelijk opererende klanten zien wij het ook als onze eerste taak om de beste producten tegen de beste prijzen te leveren, maar het is minstens zo belangrijk om ons te verdiepen in de wijze waarop wij onze dienstverlening nog verder kunnen verbeteren. Je moet daarbij denken aan het aanbieden van een slimmere bouwlogistiek en het samen met onze leveranciers ontwikkelen van nieuwe product- en serviceconcepten. We willen maatwerk leveren waarmee we onze klanten zoveel mogelijk kunnen ontzorgen.’ Co-marketing ‘Ontzorgen is het sleutelwoord, ook op het gebied van duurzaam geproduceerde materialen en duurzaam bouwen. Bij dat laatste gaat het om zaken als het reduceren van de CO2-uitstoot, onder meer door efficiëntere transportoplossingen, het vanaf de fabriek of de Platerij en Painterij van Jongeneel op maat leveren op de bouwplaats en het reduceren van afvalstromen.’ We spreken met Ad Blokker ook over co-marketingactiviteiten die Jongeneel in gang heeft gezet: ‘Dat past in ons beleid om bij het optimaal bedienen van onze klanten met onze kernleveranciers samen te werken. Als Koninklijke Jongeneel zouden we ze met enig recht zelfs onze hofleveranciers kunnen noemen. Uitgangspunt is steeds om in elk van onze productgroepen het beste assortiment op de beste wijze te kunnen aanbieden en de ontwikkelingen in de markt daarbij op de voet te volgen. We hebben deze samenwerkingsverbanden inmiddels voor de meeste productgroepen gerealiseerd en zullen dat ook in Inhout gaan belichten. Zo vragen wij in dit nummer uitgebreid de aandacht voor onze samenwerking met Garnica bij het op de markt brengen van Duraply, een alternatieve plaat voor buitentoepassingen (zie pagina 6) en voor onze samenwerking met Skantrae bij het uit voorraad leveren van een zeer uitgebreid assortiment binnen- en buitendeuren (zie pagina 16). Tenslotte benadrukt Ad Blokker nog een keer de servicegerichtheid van de nieuwe organisatie: ‘Wat dat betreft streven we ernaar om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen, zowel met onze kennis als met onze product- en serviceconcepten.’  Hoofd productmanagement & formulebeheer Ad Blokker: ‘Mijn belangrijkste uitdaging is om Jongeneel qua assortiment weer op de kaart te zetten’ INHOUT 5

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication