4

ONTZORGEN Jongeneel wil haar klanten maximaal ontzorgen ALLE VESTIGINGEN EIND DIT JAAR OPEN OP ZATERDAG Binnen het kader van het nieuwe beleid van Jongeneel staat de klant centraal en hebben de vestigingen meer slagkracht gekregen. De ambitie liegt er niet om: Jongeneel wil de nummer één leverancier van bouwend Nederland worden. Daar willen we graag meer over weten. Met de bestelapp, die op moment wordt uitgetest, kunnen de TOP 1000 producten uit het Jongeneelassortiment later dit jaar ook via telefoon of tablet worden besteld O nze gesprekspartner is Mascha Nuijens. Zij is bij Jongeneel verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie en draait er niet omheen: ‘Dat is inderdaad onze ambitie. De fundamenten voor ons nieuwe beleid zijn inmiddels gelegd en daarop bouwen we nu verder. De focus ligt op het maximaal ontzorgen van onze klanten. We doen dat met ons assortiment, met onze kennis en met onze service. We werken met een uniform landelijk assortiment, zodat onze klanten precies weten waarvoor ze bij ons terecht kunnen. Het gaat daarbij uiteraard om hout en plaatmateriaal, maar in toenemende mate ook om bouwmaterialen. We zijn hard op weg om ons assortiment verder uit te breiden en luisteren daarbij goed naar de wensen van onze klanten. Zo doet onze vestiging in Apeldoorn op dit moment een proef met het aanbieden van ruwe bouwmaterialen. Als deze proef succesvol is, dan worden ze aan het uniform landelijk assortiment toegevoegd en daar zal het niet bij blijven. We hebben het assortiment van onze bouwshops eveneens onder de loep genomen. Met welke aanvullende producten kunnen wij onze klanten bij het realiseren van hun projecten nog beter van dienst zijn, zodat ze daarvoor niet meer naar een andere leverancier 4 INHOUT 51|2017 hoeven te gaan. One­stop­shopping. We werken dus ook aan het completeren van het assortiment van onze bouwshops.’ Logistieke hub We vragen Mascha Nuijens naar de serviceconcepten waarmee Jongeneel haar klanten wil ontzorgen. Ze benadrukt dat de klant bij het ontwikkelen van deze concepten centraal staat: ‘Door proactief met je klanten mee te denken, kom je er vanzelf achter waarmee je ze van dienst kunt zijn. Zo hebben we op enkele vestigingen een afvalstraat ingericht. Daar wordt het bouwafval van onze klanten gescheiden en afgevoerd. Op een andere vestiging hebben ze een zogenaamde Sprinterservice opgezet. Dat is een flexibele brengservice voor materialen die klanten snel nodig hebben. Op het gebied van bouwlogistiek gaat het meestal om projecten die op een locatie moeten worden gerealiseerd waar nauwelijks opslagruimte is en de overlast voor de omwonenden tot een minimum moet worden beperkt. Op de betrokken vestiging wordt dan een logistieke hub gecreëerd van waaruit de benodigde materialen just­in­time op de bouwplaats worden afgeleverd, inclusief de materialen van andere leveranciers.

5 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication