Bestuursverslag KS Fectio 2017 |Organisatie Organogram: Raad van Toezicht Nieuwsbrief 5 bestuursbureau bestuurder-directeur GMR directieteam schooldirecteur MR Legenda: schoolteam Hiërarchische lijnen Adviserend en ondersteunend Overleg met GMR en MR Dienstverlening door bestuursbureau 2.2 Bestuur en directie College van bestuur Het doel van Fectio is om binnen de kaders van de Wet op het Primair Onderwijs het basisonderwijs in de gemeenten Houten en Bunnik te verzorgen. De stichting geeft het onderwijs in de geest van het katholiek geloof en stemt het onderwijs op haar scholen zoveel mogelijk af op de behoefte van de bevolking in haar werkgebied. Het bevoegd gezag van de stichting wordt gevormd door het College van Bestuur, de bestuurder-directeur. Deze functie wordt vervuld door drs. R.A. Boerman. 2.3 Raad van Toezicht De RvT houdt toezicht op het bestuur van de stichting. De RvT is bovendien werkgever en dient als klankbord voor de bestuurder-directeur. De samenstelling van de RvT is in 2017 onveranderd. 12 2.4 Medezeggenschap Fectio vindt het belangrijk dat ouders betrokken zijn bij het onderwijs van hun eigen kind(eren), bij de groep waarin hun kind(eren) zit(ten) en bij de school als geheel. Maar ook de relatie tussen school en ouders is bij Fectio belangrijk. Dit kan in de vorm van meeleven, meehelpen, meedenken en/of meebeslissen. De medezeggenschap vindt plaats in de Medezeggenschapsraad op schoolniveau. GMR De medezeggenschapsraad op stichtingsniveau wordt verzorgd door de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR). Sinds augustus 2017 bestaat de GMR nog maar uit 12 leden (6 personeelsleden en 6 ouders). Hiermee zijn alle scholen van de stichting vertegenwoordigd in de GMR. De GMR overlegt met de bestuurder-directeur en heeft adviesen instemmingsrecht voor bij de wet geregelde onderwerpen. De GMR vergaderde in 2017 zeven keer en had in deze vergaderingen ook altijd overleg met de bestuurder-directeur. Gespreksonderwerpen in 2017 waren o.a. de onderwijsstakingen, de begroting, veiligheidsbeleid, notitie Informatiebeveiligings- en privacybeleid, notitie Advies en Ondersteuning (over inzet van de gelden van het Passend Onderwijs) en het Bestuursformatieplan.