24

Bestuursverslag KS Fectio 2017 |Onderwijs en Kwaliteit Alle scholen brengen jaarlijks hun leerlingpopulatie in beeld en stellen tweemaal per jaar hun trendanalyse op, gebaseerd op de uitkomsten van de Citotoetsen. Het team en de MR bespreken de analyse en per school wordt een plan van aanpak opgesteld. Deze plannen komen ter sprake in het overleg dat de schooldirecteur met de bestuurderdirecteur heeft. Streefdoelen Enkele scholen hebben aansluitend al streefdoelen bepaald. Deze zijn veelal gericht op de individuele leerling, nadruk ligt op de vraag of elke leerling in een half jaar voldoende heeft geleerd. Binnen het team van intern begeleiders wordt dit onderwerp regelmatig besproken. Er is een grote behoefte hierin te leren van en met elkaar. In 2018 zal er een notitie worden ontwikkeld hoe we binnen Fectio met streefdoelen omgaan. Parnassys Met behulp van Parnassys, een digitaal systeem dat leerlinggegevens en leerlingresultaten in beeld brengt, houden we goed zicht op ontwikkelingen. Voor elke leerkracht staat alle informatie over zijn of haar groep op de groepskaart. Dit leerlingvolgsysteem helpt ons de situatie van een leerling en/of een groep snel in beeld te hebben. Door gezamenlijke afspraken over het gebruik van Parnassys kunnen we ook bovenschools steeds meer informatie inzien en vergelijken, onder andere de leerlingenstroom naar het Voortgezet Onderwijs. 4.3 Passend Onderwijs Ondersteuning Op 1 augustus 2014 is de Wet Passend Onderwijs ingevoerd. De wet geeft aan dat alle scholen zorgplicht hebben en dat zij elke aangemelde leerling een passende plek moeten bieden. Dat kan op de eigen school zijn maar het kan ook binnen een andere school van het samenwerkingsverband. Regulier of speciaal, de plek moet passend zijn bij de onderwijsbehoefte van het kind. Nieuwsbrief 5 Vier van onze scholen zijn aangesloten bij het samenwerkingsverband ZOUT (Zuid-Oost Utrecht). De overige scholen zijn bij Profi Pendi aangesloten (Zuid-West Utrecht). Alle scholen hebben een ondersteuningsprofiel en een schoolondersteuningsplan. Het aantal verwijzingen naar het speciaal (basis)onderwijs was in 2017 als volgt: School Aventurijn Barbaraschool Bengelbongerd De Boogerd Camminghaschool Delteykschool Heilige Familieschool Basisschool St. Michiel St. Nicolaasschool ‘t Schoolhuys De Stek 24 De Vlinder De Zevensprong Speciaal (basis)onderwijs 3 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 1

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication