26

Bestuursverslag KS Fectio 2017 |Onderwijs en Kwaliteit Inzet extra personeel In het najaar van 2017 heeft een werkgroep vanuit management en het team van intern begeleiders een notitie geschreven over de inzet van extra personeel. Om de gelden Passend Onderwijs zinvol in te gaan zetten, is allereerst breed gekeken waar extra inzet nodig is. De keuze is gevallen op de intensieve ondersteuning ten behoeve van gedragsleerlingen en bij dyslexie. Deze ondersteuning is gericht op herstel en deelname aan het onderwijsprogramma van de school. De Fectiogelden worden per 1 januari 2018 beschikbaar gesteld voor preventieve begeleiding om de leerkracht voldoende toe te rusten de preventieve taak in de klas goed uit te kunnen voeren. Daarnaast is geld beschikbaar voor inzet van onderwijsassistenten en coaching van leerkrachten bij gedragsproblemen in de klas. De gelden worden voor twee jaar beschikbaar gesteld. Eind 2018 vindt een tussenevaluatie plaats. 4.4 Inspectie Alle Fectioscholen hebben sinds oktober 2017 weer het basisarrangement. De St. Nicolaasschool heeft in 2017 een grote ontwikkeling doorgemaakt nadat zij eind 2016 door de Inspectie zwak was beoordeeld. De school heeft een plan van aanpak opgesteld met verbeteracties. In samenwerking met de Vliegende Brigade, een begeleidingsteam vanuit de POraad, heeft de St. Nicolaasschool haar doel eind september 2017 bereikt: het basisarrangement. Nieuwsbrief 5 De Inspectie heeft tevens de Delteykschool bezocht. Ook daar heeft een kwaliteitsonderzoek plaatsgevonden op basis van het signaal van driemaal onvoldoende score op de Centrale Eindtoets. De Inspectie merkte op dat de school nauwelijks verwijst en veel leerlingen passend begeleidt. Op basis van zorgvuldige dossiervorming kon de Inspectie enkele leerlingen uit de eindresultaten houden van 2015 en 2017. De school heeft mede daardoor het basisarrangement kunnen behouden. Voor de zomer heeft de Inspectie Aventurijn bezocht binnen het nieuwe waarderingskader. Aventurijn ontving het predicaat ‘goed’. De school heeft goed zicht op de brede ontwikkeling van de leerlingen en stemt optimaal af. Het onderwijs is goed georganiseerd waardoor de leerkrachten goed ondersteuning kunnen bieden. De leerlingen zijn goed betrokken in de lessen en werken samen. De school is een veilige omgeving voor leerlingen en medewerkers. Binnen de school is sprake van een open sfeer met ruimte voor verschillen en ieders mening. Het team laat voortdurend zien te willen leren en verbeteren. 26

27 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication