BESTUURSVERSLAG 2017 Lijst van afk orti ngen Aventurijn Barbaraschool De Boogerd Camminghaschool Delteykschool Basisschool St. Michiel St. Nicolaasschool ‘t Schoolhuys De Stek Van Harte School De Vlinder De Zevensprong Voorwoord Met 280 medewerkers verzorgde Fecti o in 2017 het onderwijs aan bijna 3000 leerlingen verdeeld over 12 katholieke basisscholen in de gemeente Houten (acht scholen) en de gemeente Bunnik (vier scholen). Op basis van ons strategisch beleidsplan hebben we de ontwikkeling van de doelen verder vorm gegeven. Het beste onderwijs voor ieder kind staat daarbij centraal. De belangrijkste veranderingen die in het Fecti o beleid in 2017 zijn gerealiseerd zijn: • mobiliteit onder directeuren: op vier Fecti oscholen begon in 2017 een nieuwe directeur • een divers aanbod aan trainingen, cursussen en workshops voor onze medewerkers in de Fecti oleergemeenschap • kwaliteitsbeleid voor alle Fecti oscholen met jaarlijks een zelfevaluati e en periodiek een audit • begeleiding en ondersteuning voor leerlingen met een aanvullende onderwijsvraag • de implementati e van een uniform ICT-netwerk • start uitrol van het Fecti o-Sharepoint Drs. R.A. Boerman bestuurder-directeur Katholieke Scholensti chti ng Fecti o Daarnaast was er veel aandacht voor de professionele cultuur en veiligheid binnen de scholen waarvoor in 2017 alle documenten zijn herzien en op elkaar zijn afgestemd. Ook streefden we in deze periode naar een duidelijke profi lering van de sti chti ng en van elke school. In dit bestuursverslag blikken we terug op de ontwikkelingen op onze scholen, binnen ons bestuur en personeel en op verschillende projecten. Bij de totstandkoming van het verslag werkten we samen met het communicati eprojectbureau ‘Van Dijk tot Kijk’ uit De Meern. Vrijwel alle foto’s die gemaakt zijn op de Fecti oscholen zijn verzorgd door Ralph Hageraats. In ons Bestuursverslag leggen we een koppeling tussen inhoud en cijfers en wordt de jaar rekening 2017 gepresenteerd. Deze is opgesteld door medewerkers van het Bestuursbureau van Fecti o en gecontroleerd door accountants kantoor BDO Nederland. 3 AV BA BO CA DE MI NI SH ST VH VL ZS