BESTUURSVERSLAG 2017 Leden De Raad van Toezicht bestond in 2017 uit: Mevrouw drs. A.M.L. van Leeuwen voorzitt er Senior Projectmanager Rabobank Nederland De heer P. van de Ven MSC vice-voorzitt er Bestuurssecretaris Openbare ScholenGroep Schoonoord Raad van Toezicht 4 4 De Raad van Toezicht (RvT) onderschrijft en handelt conform de Code Goed Bestuur. De RvT houdt toezicht op het bestuur van de sti chti ng. Daarnaast is de RvT werkgever en dient ze als klankbord voor de bestuurderdirecteur. De RvT heeft transparanti e en benaderbaarheid hoog in het vaandel staan en sti muleert een open en professionele cultuur. Haar handelen is gebaseerd op katholieke waarden. In alle afwegingen en besluitvormingsprocessen staat het uitgangspunt ‘het beste onderwijs voor ieder kind’ centraal. De RvT had in 2017 tweemaandelijks overleg in bijzijn van de bestuurder-directeur. Voorafgaand hieraan werd de inhoud van het overleg plenair voorbesproken. Naast deze overleggen was er een tweemaandelijks overleg tussen de voorzitt er van de RvT en de bestuurder-directeur. Per vergadering wordt een organisati ethema geagendeerd dat is gelieerd aan de thema’s en de daaraan gekoppelde domeinen uit het strategisch beleidsplan. Per vergadering is vrijwel alti jd een lid vanuit het betreff ende domein aanwezig hetgeen extra waarde toevoegt aan het te bespreken thema omdat ook beleidsmakers en –uitvoerders aan tafel zitt en. Voorafgaand aan een vergadering wordt een aantal vragen aan de bestuurder -directeur voorgelegd op basis waarvan de vergadering inhoudelijk kan worden vormgegeven. De heer drs. E.A.P. Schouten lid Senior beleidsmedewerker pensioenen, De Nederlandsche Bank De heer J.A. Brink lid Algemeen Management | Sales Management | Strategische Consultancy, Zelfstandig Ondernemer De heer drs. E.L.R. van der Zande lid Hogeschooldocent Filosofi e – Wereldreligies - Spiritualiteit en onderzoeker bij het lectoraat Normati eve Professionalisering van de Hogeschool Utrecht