Bestuursverslag KS Fectio 2018 | Continuïteitsparagraaf Bestuur en Organisatie Personeel Omschrijving risico Impact Kans Risico Maatregel niet voldoen aan wet­ en regelgeving middelgroot klein middelgroot actuele kennis bij medewerkers door deelname aan externe relevante netwerken en regelmatig overleg met business controller/ bestuurder in het kader van compliance management Omschrijving risico Impact Kans Risico Maatregel niet zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens leerlingen, ouders en medewerkers middelgroot klein groot voldoen aan AVG (zie paragraaf 6.2). Fectio heeft hiervoor verschillende maatregelen genomen zoals een werkgroep AVG, het opstellen van privacybeleid en het aanstellen van een functionaris gegevensbescherming Omschrijving risico de school wordt getroffen door een onvoorziene en externe ramp zoals buitensporig of seksueel geweld, een natuurramp, moord, zelfdoding etc. Impact Kans Risico Maatregel groot klein laag er is een document aanwezig, genaamd “Als een ramp de school treft” van het ministerie van OCW waarin staat beschreven hoe er moet worden omgegaan bij dit soort calamiteiten in het onderwijs. Omschrijving risico Impact Kans Risico Maatregel kans op boetes dan wel dure afkoopsommen bij arbeidsgeschillen. groot middelklein middelgroot er is een advieslijn met Dyade en Verus, daarnaast is er in de begroting een post opgenomen voor mogelijke sancties Omschrijving risico een functionaris/medewerk(st)er valt plotseling (langdurig) weg uit de stichting door onvoorziene omstandigheden Impact Kans Risico Maatregel groot klein middelgroot Fectio is lid van Transvita en kan hieruit personeel inlenen. Ook is er een protocol bij Fectio voor opvolging bij langdurige afwezigheid Omschrijving risico Impact Kans Risico Maatregel in de toekomst wordt er een tekort aan nieuwe instroom/vervangers verwacht groot groot zeer groot Fectio is actief in haar werving en selectie, de stichting is bijvoorbeeld ondernemend met zij­instromers en zoals eerder vermeld lid van Transvita voor het inzetten van vervangers. 49