Vrijwilligers geven een 7,6 In heel Noord-Holland zette in 2017 ruim 12.000 vrijwilligers zich in voor de natuur, bij ons waren dat (inclusief de aangesloten vrijwilligersgroepen) 6.200 mensen. We werken nauw samen met 10 andere natuur- en recreatieorganisaties om die enthousiaste natuurliefhebbers te helpen. Zo gaven we vele tientallen cursussen voor alle Noord-Hollandse vrijwilligers. Gezamenlijk werd er een Dialoogdag gehouden om kennis en ervaringen uit te wisselen tussen natuurvrijwilligers onderling en met beleidsmensen van overheden. Om te zien of de vrijwilligers wel blij zijn met onze inspanningen deden we een vrijwilligers-tevredenheids-onderzoek. Gelukkig waarderen zij ons werk met een 7,6. Belangrijke financiële partner is de Provincie Noord-Holland, die het vrijwilligerswerk stimuleert via de financiering van het programma Betrekken bij Groen vanuit haar aanpak Groen Kapitaal.