9

centimeter overlapten kwamen de letters A duidelijk na elkaar. In tegenstelling tot de uitleg hebben wij daarom de opdracht gewoon uitgevoerd, immers niet het bord maar de letter op het bord is O.P. Dat de RC 100 uit doek en een bord bestond, betekent dat je de opdracht na RC “100” niet kan uitvoeren, omdat alleen borden nader gespecificeerd mogen worden. Opdracht 32 staat beschreven in de uitspraken van mei 2001. In tegenstelling tot de uitleg, moet je volgens de uitspraak naar links, omdat als je naar rechts gaat nog niet na de gehele parkeerplaats bent. Er is verschil in het O.P van een weg en van een parkeerplaats. Bij een weg is de uitmonding O.P., en bij een parkeerplaats is de parkeerplaats in zijn geheel O.P. Bij opdracht 39 ‘voor wegwijzer, WW Ri Ede’, moet u in de gaten hebben dat de wegwijzer en de WW in dit geval hetzelfde O.P. zijn en dat is niet toegestaan. Opdracht 40 bevatte een dubbele foef. “Inrit” passeren kan alleen maar worden uitgevoerd als de Inrit als straatnaam langs de kant van de weg staat vermeld. Immers je kunt alleen maar wegen passeren. Dat was inderdaad het geval, maar desondanks is de opdracht niet uitvoerbaar omdat ook de gelegenheid die je inrijdt een weg moet zijn en het was in dit geval een parkeerplaats. Opdracht 45 hebben we of verkeerd gelezen, dan wel ik heb het verkeerd verstaan, in plaats van aanhoudend na asfalt, asfaltweg L deden wij asfaltweg R. Toch kwam je op deze wijze weliswaar met de verkeerde controles op de goede route uit. In Zoutelande hebben we wat tijd nodig gehad om de opdrachten te doorgronden, maar we zijn er uiteindelijk zonder kleerscheuren uitgekomen. Rijdend op een gelegenheid (parkeerplaats), kan je de opdracht weg volgen niet uitvoeren. Later kwam de opdracht weg volgen opnieuw aan de orde, maar zolang er een weg rechtdoor is, kan je de opdracht weg volgen niet uitvoeren. Aan het eind gingen we na de blauwe startvlag toch nog even in de fout. Er zijn verschillen ten aanzien van het gebruik van de blauwe vlag bij kaartlezen en bij routebeschrijving. Nadat ik in 2016 aan 10 kaartleesritten heb deelgenomen, zit het er muurvast in dat de start en de finish maar 1 keer in de route mogen worden opgenomen. Echter bij routebeschrijving heb ik zo een bepaling niet 10

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication