22

met Arda, mijn partner in crime (rittensport) en beiden behoorlijk verslingerd hieraan. Wat doe ik voor werk: Zoals gezegd al 45 jaar samen met Arda. Op zich geen kunst omdat ik de eerste jaren op de vaart zat als werktuigkundige en meer niet dan wel thuis was. Kwam mooi uit, kon je ook geen ruzie maken. Na bij de koopvaardij te hebben gevaren, ben ik uiteindelijk bij de marine terecht gekomen, ook als machinist. Na de periode van varen aan de wal gekomen. Eenmaal aan de wal, gewerkt als invasion engineer (invaller) op elektriciteit centrales. Nadat we getrouwd zijn, bestond er meer behoefte aan vastigheid en ben terecht gekomen als werktuigkundige (operator utilities) op raffinaderijen. Energievoorziening, op zich is best wel leuk om te doen maar toch wat eenzijdig. Wilde me in breedte oriënteren. Na mijn studie operationele technieken, mij gaan specialiseren in milieu en procesveiligheid. Na nog enkele tussenstappen, oefen ik inmiddels het beroep van veiligheidskundige uit, werkzaam in de petrochemie met als specifiek gebied procesveiligheid, bijzonder (exceptioneel) transport en het vervoer van gevaarlijke stoffen (tankers, binnenvaart en zeevaart). Wat doe ik graag in mijn vrije tijd: Vrije tijd werd ingevuld met het rijden van ritten bij diverse verenigingen. In het grijze verleden hebben we regelmatig meerdaagse ritten gereden, waarvan de Scheveningen – Luxemburg - Scheveningen rally (SLS) en de Ronde om de Zuiderzee (ROZ) wel de grootste waren. Toen onze kinderen waren geboren, we hebben twee dochters, is de rittensport een beetje uit de belangstelling geraakt. Daar we binnen het gezin meer samen wilden doen, hebben we de rittensport helemaal vaarwel gezegd en ingeruild voor de 1 pk's (paarden). Dit heeft nog steeds onze belangstelling en zijn dan ook met regelmaat bezig met onze paarden en de wedstrijdsport. Wanneer heb ik voor het eerst een rit gereden: 23

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication