27

te doen met een slow motion-moment en er werden lastige vragen gesteld… Het verhaal ging over, tja… waar ging het eigenlijk over? Over van alles, over een cliché onderwerp…een voorspelbaar verhaal… maar misschien toch ook weer niet. Al schrijvend bedenk ik me hoe lastig het is om een echte beschrijving van de voorstelling te geven. Misschien is de beste omschrijving: Hoe wordt een toneelvoorstelling gemaakt? Waar loop je als maker en speler tegenaan? Hoe verloopt het proces van nadenken over een voorstelling tot de echte uitvoering ervan? Een wirwar van verrassingen die me om de oren kwamen vliegen. Ik heb leerlingen zien dansen, zingen, schreeuwen, huilen, lachen… en het mooiste vond ik dat ik sommige leerlingen dingen heb zien doen die ik ze in hun dagelijkse schoolritme nooit zou zien doen! En wat heb ik kunnen lachen! De hele cast leek goed op elkaar in gespeeld en de sfeer en gezelligheid en enthousiasme spatte van het toneel af. Na de voorstelling gaf een aantal acteurs aan dat het véééél beter had gekund! Ik was verbaasd want ik vond het fantastisch!! Jimmy heeft weer een prachtige voorstelling in elkaar gezet en ik raad iedereen aan om zeker een keer iets van zijn werk te gaan bekijken!! 27

28 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication