3

#fietscongres Uw gastheer Rotterdam is, na de bombardementen in de Tweede Wereldoorlog en de opkomst van de automobiliteit in de wederopbouwperiode, min of meer vanzelfsprekend ingericht als stad met veel ruimte voor de auto. Hier bleef de urgentie om meer ruimte te geven aan schoon en langzaam verkeer dan ook langer uit dan in historische binnensteden, zoals Utrecht of Amsterdam. Rotterdam maakt nu een omslag, waarbij groei en stedelijke verdichting, economische vernieuwing en de transitie naar meer fiets- en ov-gebruik richtinggevend zijn. Meer fietsers De afgelopen tien jaar is het aandeel fietsen in Rotterdam met 60% gestegen. Dat is meer dan een verdubbeling, terwijl het autogebruik nagenoeg stabiel is gebleven. Het Rotterdamse college wil de groei in het fietsgebruik nog verder stimuleren, onder meer door de 208.000 Rotterdammers die nu dagelijks de fiets pakken meer ruimte, comfort en snelheid te geven.

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication