41

Op het hoofdkantoor in de Amsterdamse Pijp praten operationeel manager Arianne Kuulkers en directeur Marc van der Vuurst ons bij over hun werkwijze en visie. En die gaat van boekhoudersjargon vermijden tot outfits shoppen met medewerkers. A ÉN B ZEGGEN “Begint iemand een eigen onderneming of koopt hij een huis, dan heeft dat invloed op meerdere financiële vlakken,” trapt Arianne af. “Voor ons is het logisch dat we iemand bij het veranderen van A, ook adviseren over B.” Om deze reden is het dienstenaanbod zo breed en zijn alle zakelijke klanten van Poundwise ook particuliere klanten. “Ook die ondernemer heeft een privésituatie. Om het totaalplaatje te kunnen overzien, bouwen we continu aan de klantrelatie. Soms zijn wij de eersten die horen van life changing moments als gezinsuitbreiding, scheiding of overlijden. Hóe fijn is het dan dat wij intern zowel de gevolgen voor belastingtechnische en juridische zaken als die voor hypotheek, pensioen en verzekeringen in kaart brengen.” TOEGEVOEGDE WAARDE “Stelt een van onze mkb-adviseurs een jaarrekening op, dan is dat waarschijnlijk ook interessante informatie voor onze fiscalist en hypotheekadviseur. Koopt iemand een auto van de zaak, dan wachten we de vragen van de klant niet af maar signaleren we benodigde acties zelf. Dat is fijn voor klanten én voor ons, want op deze manier stimuleren we cross- en upselling. In ieder gesprek over de IB-aangifte doorlopen we alle punten aan de hand van een checklist. Zo missen we niets.” “Na 20 jaar kom ik nog steeds blij uit ieder servicegesprek,” vult Marc aan. “Klanten waarderen meedenken. En coachen geeft een kick!” WETENDE EN ONWETENDE MANAGER Met Marc en Arianne aan het roer heeft Poundwise zowel een leidinggevende uit het vak als een leidinggevende ‘van buiten’. Eigenaar Marc is Poundwise 20 jaar geleden gestart, Arianne is van een supportrol naar deze managementfunctie gegroeid. “Ik ben de enige die geen advies geeft hier,” lacht ze. “Dat heeft als voordeel dat ik me als klant kan gedragen. Betrap ik een collega op onbegrijpelijk vakjargon, dan wijs ik hem of haar daarop. Zodat mailings en andere communicatiemiddelen in gewonemensentaal de deur uit gaan.” KORTE LIJNTJES MET GROTE JONGENS Wat ontwikkelingen in automatisering betreft, gaat Poundwise mee in de kopgroep. “ We hebben rechtstreekse lijntjes met makers van softwareprogramma’s, zoals Vision Planner en Reeleezee. Beide staan open voor verbeteringen en suggesties. Lopen we ergens tegenaan? Dan melden we het en doen ze daar iets mee. Willen zij input bij de ontwikkeling van een pakket? Dan betrekken ze ons erbij. Zo maken we elkaar beter en dat werkt.” NOAB.NL 41 COMMUNITY

42 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication