9

niet uit. En dat terwijl we een jaar geleden nog één à twee FTE’s extra wilden aannemen.” IN DE WATTEN LEGGEN Harry Klomp van Klomp Advies merkt vooral het veranderende klantcontact op. Het opvoeden van de klanten in de richting van digitaal aanleveren is in volle gang. “Klanten hoeven minder handmatige dingen te doen en daar worden ze blij van. ‘Zo, wat makkelijk’ hoor ik vaak. En we geven de klanten veel sneller informatie als ze die vragen, en wát we ze geven is actueel. Klanten kunnen nu via dashboards veel beter hun marge en omzet volgen. We sturen ook geen jaarrekeningstukken meer aan zzp’ers, maar gaan ze elk kwartaal bellen. Daar hebben we nu ruimte voor dankzij het Next-traject. En uit die telefoontjes komen weer advieskansen. In de watten leggen met resultaat dus.” ”IK HEB NOG NOOIT ZO GOED NAAR MIJN BEDRIJF GEKEKEN SINDS IK MET NEXT BEZIG BEN” DE DIEPTE IN NOAB Next zet een kantoor op scherp over ICT en processen. Als je daarmee aan de slag gaat, kom je vanzelf uit bij klanten. En dat zet Next-deelnemers ook aan het denken over dieperliggende vragen over de bedrijfsvoering. Wil ik nog wel de ‘bak met bonnetjes-klant’? Hoe wil ik de toekomst in? Welke klant past bij mij? Als ik nu helemaal opnieuw zou beginnen, hoe zou ik mijn kantoor dan inrichten? Ruud Walravens, medevennoot van Van Herpt & Partners, vat het krachtig samen: “Ik heb nog nooit zo goed naar mijn eigen onderneming gekeken als sinds ik met Next bezig ben.” DOOR: EVELINE AAN DE WIEL WAT KAN EEN ADMINISTRATIEKANTOOR VOOR MIJ BETEKENEN? Facturen inboeken, kostenbonnetjes verwerken en financiële rapportages opstellen: met slimme software en handige apps wordt boekhouden steeds sneller, eenvoudiger én efficiënter. Welke meerwaarde heeft een administratiekantoor dan nog? VERTROUWDE SPARRINGPARTNER Een administratiekantoor denkt graag met je mee. Waar wil jij naartoe als ondernemer? Welke strategie past daarbij? Hoe kun je jouw plannen financieren, wat is een schappelijk tarief en hoe bewegen jouw concurrenten zich? Een betrokken administratiekantoor kent het reilen en zeilen van jouw onderneming, is op de hoogte van de nieuwste fiscale weten regelgeving, plaatst ontwikkelingen in de markt in een breder perspectief en geeft duiding aan financiële cijfers en data. Gesteund door de kennis, inzichten en ervaring van het kantoor kun je samen sparren over de koers van jouw onderneming en advies vragen bij belangrijke beslissingen voor jouw bedrijf. En dat geeft vertrouwen. DATAGEDREVEN ONDERNEMEN Een administratiekantoor denkt graag met je mee. Waar wil jij naartoe als ondernemer? Welke strategie past daarbij? Hoe kun je jouw plannen financieren, wat is een schappelijk tarief en hoe bewegen jouw concurrenten zich? Lees de gehele blog op www.noab-keurmerk.nl NOAB.NL 9 BLOG

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication